Gå til innhold
Arkivverket

[#22929] Vielser i Verdal


Gjest Niels H. Wind
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels H. Wind

Jeg vil meget gerne vide hvem følgende blev gift med: Marit Pedersd. f. 22-12-1825, db 19-5-1826 og datter af Peder Baard og Ragnhild Peder paa Hallem. Gift: 29-10-1852, men med hvem??Ligeledes: Maria Olsd., f. 6.5, db.7.8.1863 og datter af Ole Nilssen Aussen og Beret Jonsd. Gift. 4.10.1895, menmed hvem?Er taknemlig om nogen kunne finde dette i kirkebogen. hilsen Niels Wind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Maria Olsdtr. g. 04.10.1895 m. enkemann Sakarias Nilsen Grande f. 23.12.1837 på Bergsvald, d. 09.01.1917 som småbruker på Grande i Verdal, 4 barn. Maria fikk 05.07.1890 sønnen Ole Bernhard med ungkar Jakob Johannesen Volen f. 1866.Marit Pedersdtr.'s mann, skomaker Iver Johnsen døde 09.08.1856 av tuberkolose. Marit hadde 2 ue. barn før hun ble g2. m. maler Ole Back f. 1825 i Rennebu. De bodde i Trondheim mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels H. Wind

Tak for informationerne Trond Okkenhaug. Det er fantastisk med dette Digitalarkiv og dets brugere (havde været fint om vi havde haft nogen lignende i Danmark) Jeg stiller 2 spørgsmål og inden 12 timer er der uddybende svar på dem begge. Jeg er selv tip-tip-tip-oldebarn af lensmand Ole Olsen Forbord Østvold og har samlet oplysninger om hans efterfølgere primært via digitalarkivet og også ved besøg i Verdal så der er nu mange data. Tak og hilsen Niels wind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.