Gå til innhold
Arkivverket

[#22959] FT for Trondhjem efter år 1900 på en familie Bergman


Gjest Bente Dyrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Dyrstad

Hej alleEr der en der kan hjælpe mig med at kigge efter familien Bergman i Trondhjem. Theodor Frederik Lauritz bergman og hustru Rosa Helene Bergman født Børsum. I adressebogen står han som TH. Bergman, Maler. Jeg kan følge familien på adressen indtil 1914, men det jeg efterlyser er hvornår de fik børn, eller om de fik nogen. Det fortæller adressen ikke noget om. SÅ hvis der er en person her som kan hjælpe mig, vil jeg blive meget glad. i 1902-3-4 bor familien i Dronn.GD 30, og fra 1905-14 bor de på Nyvejen 6. Jeg ved ikke hvor mange folketællinger der er lavet omkring den tid? På forhånd tak, jeg ser frem til at høre fra jer.mange hilsener fra Bente Dyrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

Hej alle Er der en der kan hjælpe mig med at kigge efter familien Bergman i Trondhjem. Theodor Frederik Lauritz bergman og hustru Rosa Helene Bergman født Børsum. I adressebogen står han som TH. Bergman, Maler. Jeg kan følge familien på adressen indtil 1914, men det jeg efterlyser er hvornår de fik børn, eller om de fik nogen. Det fortæller adressen ikke noget om. SÅ hvis der er en person her som kan hjælpe mig, vil jeg blive meget glad. i 1902-3-4 bor familien i Dronn.GD 30, og fra 1905-14 bor de på Nyvejen 6. Jeg ved ikke hvor mange folketællinger der er lavet omkring den tid? På forhånd tak, jeg ser frem til at høre fra jer. mange hilsener fra Bente Dyrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

HejKan oplyse at TH Bergmann blev født i 1872 i Danmark og Rosa blev født i 1870. De blev viet i 1898. Rosa's forældre og søskende boede i Oslo i 1900.mange hilsener bente dyrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

HejJeg er meget i tvivl om I kan se min mail adresse. men ellers er dendyrstad@dalbynet.dk hilsen bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

Hej til alleDette er hvad jeg har på familien.Dokumenterede data: Theodor Frederik Lauritz Bergmann, malermester *21. september 1872 i Fredericia – døbt den 12. januar 1872.Han er død som norsk statsborger i perioden 1942/1945, da han er opført i Trondheims adressebog i 1942, men ikke i 1945. Hans sidste år boede han i Håndverkernes Aldershjem i O. Kyrres Gt.Spørgsmål: hvornår er han død, og hvor begravet ???????Udokumenterede data har jeg følgende: Han blev gift 5. maj 1898 i Trondheim med Rosa Helene Børsum, hun er født 1870 som datter af ingeniør Ivar Julius Børsum *21.02.1843 Vestby Sogn, Akershus og hustru Alethe (efternavn?) *10.1.1842Spørgsmål: sted og dato for vielse og hendes fødsels- og dødsdata2 børn: Julie Maria Bergmann *18. august 1910 i Oslo(?)eller Trondhjem død 1957 (Oslo?) Frederik Bremer Bergmann *3. marts 1913 i Oslo(?)eller TrondhjemDisse data er ikke dokumenteret. På forhånd mange tak for hjælp.Bente Dyrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Hej BenteDet ser ikke ud som om familjen Bergman har kendte her i Digitalarkivet. Men telefonkatalogen indeholder fire internet-sider med folk ved dette navn i Tronheim pr i dag:LenkeMåske du kan kontakte nogen af dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

HEj TomTak for det tilsendte link, nu er det jo også sommer, så det er ikke sikkert der er så mange der ser dette, men jeg kan jo prøvere senere.hilsen og god sommer bente dyrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.