Gå til innhold
Arkivverket

[#22962] Johanna Karolina kom fra Fana. Hvilken dato var hun født og foeldre?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Johanna Karolina, f. ca 1862, kom fra Fana og giftet seg med Jørgen Anderssen Støldal. Jørgen kom fra Sogn. Ved FT 1900 finner jeg de på Søndre Stølen i Lindås. Er det noen som kjenner til Johanna's foreldre? Jeg undres på om hun kanskje var fosterbarn i Fana? Jeg har heller ikke funnet Giftermålet deres. Jeg er blitt fortalt at noen i denne familien bodde i Tysnes. Er der noen som kan hjelpe meg med nærmere opplysninger om denne familien?Jeg takker på forhånd for all mulig hjelp.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Flesland

Jeg finner en kandidat i Fana Mini A12, fol. 5: Johanne Karoline, født 9/12-1862, døpt 26/12-1862. Foreldre Gårdmand Albert Nilssen og H. Berthe Larsdtr Natland.I bygdeboken (Fana 4, s.74) finner jeg dem på Øvre Nattland, bruk 3: 'Albrigt Nilsen Buskengen, f. 1822 i Os, d. 1885, kjøpte bruket i 1859 .. G.m. Berta Larsdtr., f. 1822 i Fana sokn, d. 1899. Barn: Berta, Paul s.n.,Hans, Rasmus b. i Tyskland, Albrigt, Peder, Johanna b. på Tysnes, Johan, Peder.'I Ft 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61249&variabel=0&postnr=485&fulle=true&spraak=n>Lenke og 1875:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Hvis det stemmer at dette er riktig Johanne vil du finne flere av hennes aner på denne siden: LenkeMin samboer nedstammer fra det eldste barnet til Albrigt og Berthe.mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Flesland

Fant giftermålet i Birkeland sogn, Fana (Birkeland Mini A1, fol 86): 30/10-1884, Jørgen Martin Nielsen Kalhode, Johanna Caroline Albrechtsdtr Natland. Han f. 1858 Støldal i Ladvigs Prgjld, far Niels Henrichsen Støldal. Hun f. 1862 Natland, far Albrecht Nielsen Natland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig, hjertelig takk til både Anita og Vidar! Jeg har leitet over alt, men uten kirkebøkene er det jo litt vanskelig. Derfor takker jeg så mye!Nå har jeg ganske mye å gå videre på. Iføge en av etterkommerne til Støldals så bodde vistnok noen av dem på Gjerstad i Tysnes. Så der må jeg kanskje låne inn Bygdebøkene derfra.Med vennlig hilsenBirger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.