Gå til innhold
Arkivverket

[#22971] Ole Hermansen Stillesby f. 1729 gm.Berthe Jensd f. 1747 . Etterlyser deres barn


Gjest Kjell Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hansen

I FT for Rødenes i Østfold fra 1801 for gården Stillesby: Ole Hermansen 72 år - Berthe Jensd 54 år - Deres sønnedtr. Sissel Jensd 6 år. Sønnen til Ole og Berthe måtte da hete Jens Olsen ? Hans dtr.må være nevnte Sissel. Hvorfor bor Sissel hos sine bestforeldre ?Leter også etter foreldre til Anders Corneliussen gm. Sissel Jensd f.1795. Samme Sissel som nevnt ovenfor? De giftet seg 26 juli 1814 i Rødenes Østfold. Hvem er foreldrene til Anders ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Iflg. FS er dette moren til Anders f.2-4-1789 i Aremark Lenke faren var Cornelius Olsen.Fra samme sted finner jeg Ole Hermansen gift med Berte Jensdtr. 1769 i Aremark. Han døde 12-4-1807. Hans foreldre var Herman Olsen og Barbro Iversdtr.Fant 2 barn til Ole og Berte.1. Jens Olsen døpt 11-9-1774 i Rødenes gm. Berte Nielsdtr. 28-1-1793 i Rødenes2. Barbro Olsdtr. døpt 1770 i RødenesGod helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Asbjørnsen

Hei igjen Kjell!Jens Olsen og Berthe Nielsdtr.S.Gåseby hadde 2 døtre,Sissel f.1795 og Christine f. 1798.Jens Olsen ble satt under vergemål som sinnsyk og fikk som verge sin svoger,Iver Nielsen Li,Øymark. Sissel ble gift 1814 med serjant Anders Corneliusen Hallesby fra Aremark f. 1787.Bodde på Stillesby,Rødenes Christine gift med hans bror Hans Corneliusen. Bodde på Slupstad,Rødenes.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Asbjørnsen

Ole Hermandsen død 1816 etterlot seg 2 barn:Barbro Olsdtr.f.1770 gift med Iver Svendsen Li, Øymark og Jens Olsen f. 1773. (Se 3)Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Asbjørnsen

Jeg sitter her og blar,det er ca 14 år siden jeg begynte på denne 'gren'(har ikke fått lagt inn dette på data)og ser nå at jeg har innhentet masse opplysninger om Stillesby i :RØDENES 1 GÅRDSHISTORIE av R.ELWIN MYHRVOLD.Her tror jeg at du finner det meste du lurer på !Rita Hole/Asbjørnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hansen

Takker så mye for god hjelp igjen. Har funnet flere Anders Corleiussen og var i stor tvil om hvem som var den rette. Nå får jeg sette inn de nye i mitt BK-program. Takk igjen og fortsatt god helg.Mvh Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.