Gå til innhold
Arkivverket

[#22974] Alette listhaug emigrerte.


Gjest Sølvi Slyngstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Sølvi Slyngstad

jeg håper på mere hjelp av dere. leter etter alette Listhaug født 10-10-1887. Hun ble gift med Konrad frekøy, men tok namnet Freko. De fikk en datter Eva. Tror der reiste til Canada . Kan noen hjelpe meg der også? sier takk for det. Sølvi Slyngstad Ny i faget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Sølvi! For å gjøre det så greit som mulig for oss å hjelpe deg, bør du:1. fortelle hvor Alette ble født (i hvertfall fylke)2. Er hun i folketellingen for 1900 med sine foreldre? Hvor? (evt. hva heter foreldrene?3. du vet hun ble gift, giftet hun seg før eller etter at hun emigrerte?Mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Slyngstad

takk skal du ha Laila, du ser at jeg er ny i faget. Alette Listhaug ble født i Selje i Nordjford Hennes foreldre hette Tomine født 1846 1930 far Anders A Listhaug 1838 1894. De bodde i selje. Alette ble gift før de dro til Canada.Vi skall over dit neste mnd, og hadde håpet at det var noen igjen i slekten der.Så all hjelp er flott Sølvi Slyngstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Lenke fungerte ikke Alette P Freko kom til Canada 19 april 1930 Ship: Frederick 8 Port of arrivel: Halifax,Noca Scotia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Slyngstad

hei Laila, har ringt til Calgary i dag og hadde desverre ingen napp. Damen jeg snakket med var gift freko og mannen døde for 2 år siden. Hun hadde ikke noe kjennskap til at mannens familie skulle være norsk. Det er meg blitt fortalt at datter Eva skal ha blitt født i Amerika,men jeg ser at da har Alette allerede rukket å bli 43 år. Hvordan skal jeg gå frem for å finne Eva eller evnt. barn? Er det en 'folketelling' i f.eks 1940. Tusen takk for all hjelp hittil til alle tre. mvh sølvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Nina Møller Nordby

'Trå trå' .....det var kanskje litt sent for du har vel kommet hjem for lengst ...og uten å møte noen slektninger.Jeg kom over en 'sister in law 2003' i Canada som var på utkikk etter sin bestemor som trolig er denne Alette du er på utkikk etter ...... Ta en titt her [url="http://genforum.genealogy.com/canada/messages/55903.html>Lenke og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.