Gå til innhold
Arkivverket

[#22981] G. L. Tischendorf, Trondheim eller Stadsbygd?


Gjest Håvard Viko
 Del

Recommended Posts

Gjest Håvard Viko

Eg har arva ein gamal Bibel, med eigarnamn G. L. Tischendorf, 19. juni 1830. Prøver å identifisere den opphavlege eigaren. I ft. 1865 finn eg Gothlib L. Tischendorf, cand. theol, huslærar, ug, 54 år, fødd i Trondheim, i Askim. Det kan høve at Bibelen har tilhøyrd ein teolog, han er full av lærde kommentarar. Eg har funne Gottlieb August Joachim Linstow Tischendorf på katedralskula i Trondheim frå 1827 til 1829. I folketellinga 1865 finn eg ein Nils Tischendorf, 49 år, skulestyrar f. i Stadsbygd, i Svelvik. Dette er ein mogeleg bror, og er interessant, då familien Bibelen er arva frå, har tilknytning til Svelvik. Kan nokon hjelpe meg vidare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Under lenken 'Digitale bøker' her hos Digitalarkivet finnes det boken 'Opplysninger om Norges Geistlighet siden 1814'En Ferdinand Hetting Tischendorf er oppført på side 37 under Ryfylkes provsti, Jælse: født 1849, kandidat 1874, udnevnt 1878, 'afgaaet' 1882 - kanskje en sønn til G.L. Tischendorf?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Nei, Ferdinand var son av August T. og bror til Gaberiel T. (organist i Johannseskyrkja i Bergen 1884-1914) og komponist (skreiv m.a. melodien til 'Jeg vil verge mitt land'). August var artillerikaptein (i Bergen/Brødretomten i Sandviken, ft 1865) og fødd i Stadsbygd. Sidan der ikkje finst nokon T.-slekt i Noreg 1801, er truleg både G.L.T, Ausgust T. og Nils T. brør - og truleg søner til ein (dansk?) prest eller militær som har vore innom Trondheim og Stadsbygd tidleg på 1800-talet. G.L. var ugift i 1865, 54 år gamal. Om han ikkje fekk ervingar før han døydde, er det rimeleg at ein av brørne ervde bibelen hans. Og sidan nemnde B. kan ha tilknyting til Svelvik, er det ikkje underleg om det var Nils eller slekta hans som fekk den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Organisten og komponisten Gabriel Hetting Tischendorff var født i Christiania i 1842, og hadde to døtre. Se LenkeSlekten Tischendorff kom til Stadsbygd med Carl August Ferdinand Tischendorff, født 20. april 1778 i Berlin, offiser som ble sjef for Stadsbygske kompani i 1811, og som samme år giftet seg med Elisabeth Dorothea Marie Linstow.Kaptein Tischendorff døde i Trondheim 4. desember 1820 'efter langvarige Lidelser, som Følge af sidste Udmarsch'. Han etterlot seg enke og tre uforsørgede sønner. G.L. Tischendorf er nok den ene av disse tre, Niels en av de andre, og August den tredje.G. L. Tischendorf kan ha fått Bibelen til sin konfirmasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.