Gå til innhold
Arkivverket

[#22994] Jens Julius Hansen f 23.07.1852 Gystad Ullensaker


Gjest Mona Årnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Årnes

Hvor ble det av Jens Julius Hansen f 23.07.1852 døpt 22.08.1852. uekte. Foreldre Ingeborg Amundsdatter f 1822 Hans Jensen Nafstad f 1810 Jens Julius arbeider på Gystad hos sin tante Guro Amundsdatter i folketellingen 1875. Det skjer mye på gården mellom 1875 - 1900 så det er naturlig at han flytter. Takknemlig for hjelp. MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hallois, Mona!! Har du sjekket om han hadde vett på å reise fra landet inn til vakre Oslo??? ;)Kirkebøkene med utflytting.. evt om han døde kanskje? ELler gifta seg? Hva har du sjekka av kirkebøks? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Laila. Jeg har sjekket alt her på digitalarkivet, alle nabo kommuner og Oslo. Emmigrantlistene også. Jeg har ikke sjekket kirkebøkene det er mulig han døde før 1900? Jeg får leite mere til høsten. Dette var litt tidsfordriv i regnet. Takk for innspill så langt til dere begge. mvh. MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg ville tippe at dette er den Jens Hansen, født 1852 (dato ikke oppgitt) som dør av tæring på Gystadflaen 06.07.1878, begr. 13.07.1878. (Arbeider som yrke) (Ullensaker Mini 19 f.182 no.22). Han er oppgitt født på Gystadflaen, noe som vel også stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Geir. Hjertlig takk skal du ha. Jens var halvbror til min bestefar, derfor var det litt viktig for meg å finne han. mvh. MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.