Gå til innhold
Arkivverket

[#22996] Foket på Bråteplassen, Eidskog, 1865


Gjest Aase R Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Av og til snur eg bunken med uløyste problem og prøver å finne nye innfallsvinklar. I dag lurer eg på om nokon har opplysningar om denne familien [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60420.wc2&variabel=0&postnr=3732&fulle=true&spraak=n>LenkeDet er den utheva personen som gjer meg interessert, og som eg gjerne skulle ha eliminert som kandidat til denne personen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pet Arne Gransæther

I bygdeboka for Eidskog fra 1988, bind III side 265 om Skredderplassen/Bråtaplasse er denne familien nevnt. Det er bare vist til folketellingen i 1865 så det ser ut til at oppholdet var av kort varighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Karl var født 26.8.1846 Føskerud i Sør-Odal. (Ny Sør-Odal b.bok II.s. 92)Hans foreldre og søsken bodde på flere steder i Vinger hvor mora Sofie Pedersd.døde på Kabberud i 1861. Ingen Karl eller Karl Johan er født, døpt eller konfirmert i Vinger eller Kongsvinger som kan passe med fiskeren Karl Olsen i Ålesund 1900. Har du mulighet til å finne dødsfallet på Karl? Mulig hans fødested fremkommer da. Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Finn, vil det seie at du har sett dåpsoppføringa til Karl på Bråteplassen og at han ikkje heitte Karl Johan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Aase.Jeg har ikke tilgang til k.bok for for Strøm sogn i S.Odal nå. Fødselsdato og fødested har jeg fra ny SO.II. Biblioteket i Kongsvinger er stengt i hele juli, har heller ikke anledning til å reise til Sør eller Nord Odal nå. Skal prøve om noen andre kan gjøre oppslag for deg. Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Mange takk for det! Så kan eg leve i håpet så lenge.. (Men å stenge eit bibliotek i heile juli ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Håpet brast for deg Aase. Karl i Bråtaplassen 1865 er døpt med kun dette ene fornavnet. Var tvilling med Nils. Det var folk fra Eidskog og Vinger som arbeidet i Ålesund etter den store brannen. Ei fra Malmer i Eidskog hadde arbeidet som kokke, en murer fra Varaldskog i Vinger som hadde tatt Mvh. Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eit negativt svar er også eit framsteg. Då kan eg truleg gløyme denne karen.Eg legg ei lenke til ein tidlegare tråd om Karl Olsen, i tilfelle det skulle setje nye tankar i sving - hm, eg fekk ikkje til å legge lenke denne gongen, men temaet er i alle fall 7386.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.