Gå til innhold
Arkivverket

[#23002] Heier i Rakkestad,Helgie og Anne Haraldsdatter døde 1751


Gjest Rita Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Hole

Død 1751 Halvorsrød,Øymark; Helgie Haraldsdatter fra Heier i Rachestad 46 år Stifdatter til Peder Halvorsrød. Og Anne Haraldsdatter fra Heier i Rachestad 35 år Stifdatter til Peder Halvorsrød.Hvem er jentenes foreldre ?Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Stein Eriksen

Hei.Fra FS:Harald Baardsen, f.1681 - død 1721, og Ragnhild Halstensdatter, f. ca. 1687, Øyemark, gift ca. 1708, Of ,,,, Østfold:Helga Haraldsen, f. ca. 1707, Of. Heier, RakkestadBaard Haraldsen, f, ca. 1709, Of. Heier, RakkestadAnders Haraldsen, f. ca. 1711, Of. Heier, RakkestadIngeborg Haraldsen, f. ca. 1715, Of. Heier, RakkestadAnne Haraldsen, f. ca. 1718, Of. Heier, Rakkestad.Harald Baardsen er sønn av Baard Haraldsen og Helga Jonsen.Ragnhild Halstensdatter er datter av Halsten Erlandsen og Marthe Thorsdatter.Jeg finner ikke noe giftemål mellom Ragnhild Halstensdatter og Peder Halvorsrød på FS.Stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Takk Stein!Jeg var innom FS før jag la inn dette innlegget, men fant dem ikke?!Ragnhild dør 1761 på Halvorsrød og er 78 år. Da er det avklart! -Hadde notert meg dette men visste ikke hvem hun var.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Carl Müller

Den sønn Baard nevnt i innlegg (2) er min 4tippoldefar. Han ble begravet i sept 1772 og oppgis da å være 67 år, mao. født ca. 1705, der FS angir ca. 1709. Jeg har kirkebøkene for Rakkestad, men mini l begynner først i 1722. Har dere noen ytterligere dokumentasjon utover Familysearch på Baards 4 søsken eller detaljer rundt Harald Baardsen og Ragnhild Halstensdatter? F.eks. Harald Baardsens foreldre Baard og Helga som var nye for meg. Er noen av disse personene aner til dere, Rita og Stein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Rita Hole

Hei Carl!Jeg prøver å finne ut om det er noe slektskap,som jeg tror det er mellom Ole Hermandsen/Anne Pedersdtr.og Simen Andersen/Maren Thorsdtr. som 1711 bodde på Halvorsrud. Ole Hermandsen/Anne Pedersdtr.sønn Hans Olsen ble gift med Anne Jensdtr.Næs i 1737.som var datter av Klokker Jens Nielsen og Aaste Brynildsdtr.(?)Næs.Det er denne gren jeg tilhører.Ang.Simen Andersen og Marens barn :PEDER ble gift med enken etter Harald Baardsen Heier,Ragnhild Halsteensdtr.datter av Halsteen Erlandsen/Marte Toresdtr.som trolig var fra Graabøl i Øymark. -Jeg fant(1738)på Nordre Buer i Øymark at Gundbiør Pedersdtr.var gift med Baard Haraldsen Heier Rackestad. 1745:Viet Thor Rolfsen Stickle og Ingeborg Haraldsdtr.seg. Hun er vel søster til Baard.THOR ble gift med enken etter Amund Halsteensen Graabøl,Gjertrud Larsdtr.De fikk en datter,Kari som døde 1749 18 år.MARTE ble gift med Niels Svendsen Sillevik,sønn av Svend Nielsen,Sillevik og Giertrud Nielsdtr. Lie.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.