Gå til innhold
Arkivverket

[#23015] Bergens adressebok 1924-25


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Takk for denne! Meget godt tiltak. Men jeg er en utålmodig type, og det tar litt lang tid å laste ned sidene. En stor forbedring hadde det vært å inkludere i sidelisten de tre bokstavene som står øverst til venstre på hver side, så ville jeg funnet frem til alle mine bergensere mye raskere. Disse bokstavene måtte også med i tilsvarende liste som kommer opp når man er inne på en side.Dessuten kunne jeg ønske meg at det fremgikk på hver side hvilken adressebok (årstallene) jeg er inne i - jeg er nemlig litt glemsk - og det kommer kanskje flere adressebøker etter hvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Flott med denne adresseboken. Nå kan jeg endelig få svar på noen vanskelige spørsmål.Men... sidene 230 og 231 viser henholdsvis side 228 og 229.Kan dere fikse dette?Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Til Kari Larsen,Det er mulig jeg skulle ha gjort bildene om til gråtoner istedenfor farger, så hadde de ikke tatt så lang tid å laste. Å få tre bokstaver på sideangivelsen innebærer manuell inntasting på over 500 sider. Det er det ikke tid til er jeg redd.Å få fram boktittel på sidene må ordnes i selve programmet som styrer de digitale bøkene og det er det Jan Oldervoll som isåfall må fikse. Han er på ferie nå.Hvorvidt det kommer flere adressebøker avhenger av Statsarkivet i Bergen. Jeg kjenner ikke til at det er blitt skannet flere bøker.Til Roald Sjursen, Takk for melding om feil. Her har en visst glemt å bla om før en tok nytt bilde. De manglende sidene må skannes og legges inn. Jeg vet ikke når dette vil bli gjort, men snart håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Egentlig så er dette bare aktuelt for personregisteret, og det er på ca. 400 sider. Dessuten blir mange sider like, f.eks. strekker Hansen seg over ganske mange sider, og da er det ikke så viktig å få dette gjentatt for hver side, om dere nå sparer tid på dette.Dette er selvfølgelig bare et tips, og jeg foventer ikke at noe skal skje med det samme, men kanskje på sikt?Men hvorfor er det plutselig blitt endring på Innhalds-siden? Jeg fikk da opprinnelig mulighet for å velge 1. bokstav i etternavn for å komme til tilnærmet riktig side? Eller er det meg som tuller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.