Gå til innhold
Arkivverket

[#23016] Brynjulf Haagensen Landet.


Gjest Thorbjørn Granlund.
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei. Jeg søker etter opplysninger om dødsdato på Brynjulf Haagensen Landet, fra Nordre Osen i Åmot, Hedmark. Han reiste sammen med broren Jon Haagensen og deres familier nordover til Målselvdalen i Troms, før år 1800. De slo seg ned i området rund om ved Malangen, hvor de levde og virket. Jeg har funnet ut det meste om disse og deres familier, men jeg mangler fremdeles noe, blant annet om når Brynjulf Haagensen ( Bjørkli )? døde ? Han var født på Midtskogen i Øvre Rendal, 1754, og døde i Malangen i Troms, etter 1807 ? En datter; Pernille, født 1799, død i Kaafjord ? Er takknemlig for opplysninger om disse personer. På forhånd takk. Med beste hilsen:Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Finner en Brynjulf Haagensen på Fam.search f.1754 i Rendalen og døde 28-6-1811 Bakkebye, Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Jeg sier hjertelig takk for hjelpen til Carsten Schanche, 2050, Jessheim. Dette var nok blink, for i dette området på den tiden, fantes det bare en som hadde navnet Brynjulf Haagensen,og som var fra Østerdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Går ut fra at det var i Kaafjord i Lyngen, men tør ikke å påstå dette helt sikkert. Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Geir Aasmoe

Brynjulf Haagensens dato for begravelse er 23.06.1811 iflg. kirkeboken. Dato for død ikke oppgitt. (Datteren Martha er min ane.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Til Geir Aasmoe, Tromsø. Takk for tipset. Interessant å se at du er etterkommer av Brynjulf Haagensens datter Martha. Kanskje du også kan fortelle meg litt om hennes søster Pernille Brynjulfsdatter, født 27/7- 1800, død ? hvor ? gift med Johannes Larsen, Balsfjord, født 1801, død ? Og det samme med hennes søster Dorthea Brynjulfsdatter, døpt 23/6- 1793, død i Selsnes, Malangen, 11/6- 1876, gift 1/11- 1819, med Lars Kjeldsen, Overhalla, Nord-Trøndelag, døpt 13/6- 1772. Når døde Lars Kjeldsen ? Håper noen kan svare meg på dette. Med beste hilsen:Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Klefsås

Brynjuld Haagensen, Forhåpningsøy, er oppført i 'Register for tingbøker fra Lenvik 1723 - 1800' på adressen Lenke- og du har sikkert funnet ham og fam. på Forhaabningshougen i Lenvigs Pr.gj. i FT1801?Mvh Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Til Ola Klefsås, Koppang. Joda, jeg har funnet ut dette, men takk for svaret likevel. Med beste hilsen:Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.