Gå til innhold
Arkivverket

[#23030] Matilde (Angel) Pettersen, datter av Petter Angel Pettersen. Hans far P Ottesen


Gjest Gry Axelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Axelsen

Denne familen er opphavet til min oldemor Matilde Angell Pettersen, Skjøtningberg. I 1865,1875 og 1900 er de bosatt i Skjøtningberg i Lebesby kommune. Jeg lurer på om noen vet hvem Pet(t)er Andres Ottesen fra Stiklestad i Værdal er. Han er født i 1818-1819, men jeg kan ikke finne han i dåpslistene der. Han giftet seg med Anne M.Johansdatter, født på Hedemark i 1800. Sønnen Peter Angel Pettersen er født i 1851 i Hammerfest, men jeg kan heller ikke finne noen data på han. Han giftet seg med Marit Nilsdatter født 1862 i Lebesby og er foreldre til Matilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Tusen takk skal du ha!Petter Angel Pettersen gifter seg med sin fostersøster Marit Nilsen og på 1900 har han tatt etternavnet Ottesen. Det rare er at Matilde kalte seg Angell og det må også brødrene ha gjort for etter 1900 er det ganske mange Angell i Skjøtningberg / Kjøllefjord.Det kan tenkes at moren til Petter Angel Pettersen, Anne M Johansdatter født på Hedemark 1800 er Angell da det blir oppgitt at Petter er født i Hammerfest. Der bor en familie Angell, men jeg kan ikke finne at han er døpt i Hammerfest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.