Gå til innhold
Arkivverket

[#23035] Pernille Brynjulfsdatter.


Gjest Thorbjørn Granlund.
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund.

I samme forbindelse som Brynjulf Haagensen og en datter Dorthea Brynjulfsdatter gift med Lars Kjeldsen, så søker jeg etter nok en datter av Brynjulf Haagensen: Pernille Brynjulfsdatter, født 1799, død når ?? gift med Johannes Larsen, Balsnes i Troms, født 1800, død i Kaafjordbunnen som fattiglem, 05.06. 1870. Håper at noen klarer å fortelle meg når denne Pernille Brynjulfsdatter døde ? Sier nok en gang, på forhånd takk. Med beste hilsen:Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Jeg har sett i kirkebøkene for Lyngen uten å finne Pernille Brynjulfsdatter. Johannes Larsen som dør i 1870 er ikke den samme som var gift med henne. Her er han i ft. 1865 : LenkeI ft. 1875 er Elen enke , det er nok hennes mann som døde i 1870. De ble viet i 1823 i Lyngen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Fant også vielsen til sønnen Lars Martin Johannesen på FS : IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Norway Search Results | Download | Pedigree-------------------------------------------------------------------------------- LARS MARTIN JOHANNESSEN Male Family -------------------------------------------------------------------------------- Event(s): Birth: Christening: Death: Burial: -------------------------------------------------------------------------------- Parents: Father: JOHANNES LARSEN Family Mother: PERNILLE BRYNJULFSD -------------------------------------------------------------------------------- Marriages: Spouse: LAVINE ISABELLA HANSD Family Marriage: 07 OCT 1857 Straumsbukt, Tromsoysund, Troms, Norway Husband Age at Marriage: 23 Wife Age at Marriage: 19 -------------------------------------------------------------------------------- Messages: Form submitted by a member of the LDS Church. The form lists the submitter's name and address and may include source information. The address may be outdated. Details vary. To find the form, you must know the batch and sheet number. -------------------------------------------------------------------------------- Source Information: Batch Number: 7030119 Sheet: 69 Source Call No.: 0538666 Type: Film

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Fant også vielsen til tre barn av Johannes Larsen og Pernille Brynjulfsdatter. De giftet seg med tre søsken , i flg. FS.Lars Martin viet 1857 med Lavina Hansdatter , datter av Hans Morten Christophersen og Caroline Petersdatter, Strømsgård , Tromsøysund.Anne Malene g.1860 med Peter Mathias Hansen , samme foreldre.Ingeborg Pauline g. 1866 m. Lorents Hansen , samme foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Pernille Brynjulfsdatter. Hei. Det eneste jeg er interessert i når det gjelder Pernille Brynjulfsdatter og hennes mann, er fødsels og dødsdatoer. Deres etterslekt er uinteressant, da det jeg prøver å få orden på er Brynjulf Haagensens barn og svigerbarn. Med beste hilsen:Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Det jeg ville fram til med å finne mann og barn til Pernille er dette : Hvorfor døde hun i Kåfjord når hennes mann og barn bor i Tromsøsund i 1865 ? Er det ikke sannsynlig at hun er gravlagt der ? Gikk gjennom kirkebok for Lyngen , begravde, 1822 - 1859 , uten å finne henne.PS. Din online adr. sender mail i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Slektsgransking er som et møysommelig puslespill. Av og til kan bitene som skal passe sammen være vanskelig å finne. Da må en også se på opplysninger som kan være 'uinterresante'. Når det så kommer lite og dertil gale opplysninger må en se etter alle mulige forbindelser for at resultatet skal bli korrekt. Jeg går ut fra at det også gjelder bygdebokforfattere.Resultatet av min gransking blir da som følger :1. Pernille Brynjulfsdatter finnes ikke som død eller begravet i Lyngen kirkebok.2. Johannes Larsen , død som fattiglem i 1870 i Kåfjordbotten, var ikke hennes ektemann. ( Han var forresten bror til en av mine aner)3. Pernille Brynjulfsdatter er død en eller annen gang mellom 1843 og 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.