Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Leiv Magne Apelseth

[#23041] Eindride Kvite & Eindride Simonsson Lagmann

Recommended Posts

I arbeidet med å kartleggja slektskrinsen til Eindride Simonsson , Lagmann i Bergen , kom eg over noko pussige greier . Det viser seg at det finnes Eindride , Helge og Jon Simonssøner i Nordfjord samtidig som ein finn Eindride , Helge og Jon Kvite ! Eindride Kvit(e) er vel ein kjent skikkelse for granskarane i Luster , og Sogn forøvrig vil eg tru ?Kan dette være samme folka ?Det kan sjå ut til at dei kansje er brør både Simonssønene og Kvite-karane , men det må eg sjekke litt grundigare før eg kan seia noko meir om .Det skal etter diploma finnast bevarte segl for dei alle ! Kan nokon gi meg tips om kvar eg kan finna dei ?- fortsatt god sommar ... (',) -vh Leiv Magne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I arbeidet med Simonssønene og Jon , Helge og Eidride Kvit(e) kom eg over dette diplomet : [url="http://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst.prl?b=118&s=104&str=>Lenke DN l 117 . Dette slår vel fast at Eidride Simonsson lagmann og Eindride Kvit(e) ikkje kan vera samme personen . Lagmannen kan vel vanskeleg sitja å døme i saka åt hustrua si vil eg tru !I eit anna diplom :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Eindride Simonsson`s testamenter : DN I, 233, 1335 [url="http://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst.prl?b=234&s=187&str=>Lenke og DN II , 243, 1337 Lenke oppgir Eindride Simonsson ymse eignelutar som han testamenterar bort til slekt , kirke , tjenar osb. Ein bygard blir og nemd og det er Bøtagard . Knut Helle (nye NBL) s. 434 nemner også ein mulig gard nr. 2 . Er det nokon som kan gi meg opplysningar ang. lagnaden til Bøtagard og event. den andre garden ? Det er vel i Mylnadal kansje den andre garden kan ha vore ? Testamenta nemner heller ikkje noko om Langvin (Løkkja)i Nordfjord , som var den garden han skreiv seg til , jmf. bl.a DN XXI , 10 , 1311 ,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Norsk Kjeldeskriftinstitutt (som holder til i samme bygning som Riksarkivet) skal ha tegninger av seglene som forekommer på diplomene i DN. Selv om Riksarkivet nå er stengt pga ombygging, er det mulig å besøke kildeskriftavdelingen, men det kan være en fordel å ringe i forveien og melde sin ankomst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Kvien

I fall du har oversett det, er et salg av jord i Bergen nevnt i dette diplomet:LenkeMen det besvarer ikke spørsmålet ditt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Knut Fjogstad

Man kan etterhvert også bli noe mer obs på at Kvinesdal (Agdesiden) har flere uoppklarte sammenhenger.LenkeMvh Knut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset Kristian , eg skal nok innom Norges Kjelseskr. inst. ved høve. Tor , jauda eg har det diplomet ang. salget av dei 2 eldhusa i 1333. Men av kildehenv. på testamentdiploma ser ein at orginalkilda til diploma er komen bort : Kilde: Efter Afskr. af Barth. IV (E) 432-434, efter en tabt bergensk Codex. Det kan nok hende at der var meir omkring arv og avhending av eignelutar der . Eg ser ellers at i eit diplom : DN I , 345 1355 , Lenke foregår det ein handel mellom to riddarar ? , der ''Peter Haakonssön skjöder sin Gaard Eikenes i Dalsfjord til Hr. Jon Brynjulfs- sön, hvis Fader havde pantsat den til Hr. Endrid Simonssön. '' Skal tru kva samband som var mellom Peter Håkonsson og Eindride Simonsson . Kansje var Peter svigerson åt Eindride !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.