Gå til innhold
Arkivverket

[#23041] Eindride Kvite & Eindride Simonsson Lagmann


Gjest Leiv Magne Apelseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Leiv Magne Apelseth

I arbeidet med å kartleggja slektskrinsen til Eindride Simonsson , Lagmann i Bergen , kom eg over noko pussige greier . Det viser seg at det finnes Eindride , Helge og Jon Simonssøner i Nordfjord samtidig som ein finn Eindride , Helge og Jon Kvite ! Eindride Kvit(e) er vel ein kjent skikkelse for granskarane i Luster , og Sogn forøvrig vil eg tru ?Kan dette være samme folka ?Det kan sjå ut til at dei kansje er brør både Simonssønene og Kvite-karane , men det må eg sjekke litt grundigare før eg kan seia noko meir om .Det skal etter diploma finnast bevarte segl for dei alle ! Kan nokon gi meg tips om kvar eg kan finna dei ?- fortsatt god sommar ... (',) -vh Leiv Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Leiv Magne Apelseth

Eg har enda tilgode å finna alle tre Simonssønene eller Jon , Helge og Simon Kvit(e) i ei og samme kjelde , men eg har mellom anna Helge og Eindride Simonssøner i dette diplomet :DN I 176 [url="http://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst.prl?b=177&s=150&str=>LenkeVidare har eg Helge og Simon Kvit(e) her :DN XII 21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Leiv Magne Apelseth

I arbeidet med Simonssønene og Jon , Helge og Eidride Kvit(e) kom eg over dette diplomet : [url="http://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst.prl?b=118&s=104&str=>Lenke DN l 117 . Dette slår vel fast at Eidride Simonsson lagmann og Eindride Kvit(e) ikkje kan vera samme personen . Lagmannen kan vel vanskeleg sitja å døme i saka åt hustrua si vil eg tru !I eit anna diplom :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Leiv Magne Apelseth

I Eindride Simonsson`s testamenter : DN I, 233, 1335 [url="http://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst.prl?b=234&s=187&str=>Lenke og DN II , 243, 1337 Lenke oppgir Eindride Simonsson ymse eignelutar som han testamenterar bort til slekt , kirke , tjenar osb. Ein bygard blir og nemd og det er Bøtagard . Knut Helle (nye NBL) s. 434 nemner også ein mulig gard nr. 2 . Er det nokon som kan gi meg opplysningar ang. lagnaden til Bøtagard og event. den andre garden ? Det er vel i Mylnadal kansje den andre garden kan ha vore ? Testamenta nemner heller ikkje noko om Langvin (Løkkja)i Nordfjord , som var den garden han skreiv seg til , jmf. bl.a DN XXI , 10 , 1311 ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Norsk Kjeldeskriftinstitutt (som holder til i samme bygning som Riksarkivet) skal ha tegninger av seglene som forekommer på diplomene i DN. Selv om Riksarkivet nå er stengt pga ombygging, er det mulig å besøke kildeskriftavdelingen, men det kan være en fordel å ringe i forveien og melde sin ankomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Magne Apelseth

Takk for tipset Kristian , eg skal nok innom Norges Kjelseskr. inst. ved høve. Tor , jauda eg har det diplomet ang. salget av dei 2 eldhusa i 1333. Men av kildehenv. på testamentdiploma ser ein at orginalkilda til diploma er komen bort : Kilde: Efter Afskr. af Barth. IV (E) 432-434, efter en tabt bergensk Codex. Det kan nok hende at der var meir omkring arv og avhending av eignelutar der . Eg ser ellers at i eit diplom : DN I , 345 1355 , Lenke foregår det ein handel mellom to riddarar ? , der ''Peter Haakonssön skjöder sin Gaard Eikenes i Dalsfjord til Hr. Jon Brynjulfs- sön, hvis Fader havde pantsat den til Hr. Endrid Simonssön. '' Skal tru kva samband som var mellom Peter Håkonsson og Eindride Simonsson . Kansje var Peter svigerson åt Eindride !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.