Gå til innhold
Arkivverket

[#23044] Siri Brynjulfsdatter, født i Stange, Hedmark, død i Tranøy eller Sørreisa ?


Gjest Thorbjørn Granlund.
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei. Ja jeg tillater meg nok en gang å spørre om noen kan fortelle meg litt om disse Brynjulfsen-barna i Malangen. Jeg har lett ganske mye, og har også funnet en hel del om dem. Nå gjelder det Brynjulf Haagensens datter Siri. Siri Brynjulfsdatter, døpt i Stange, Hedmark,09.10. 1791, sannsynligvis død på Tranøy i Malangen ?? gift med Ole Simonsen, fra Tolga i Hedmark ? født 1788 ? Tror de kanskje kunne ha vært i Sørreisa ?? Hvis noen kan svare meg på dette, så sier jeg på forhånd takk. Med beste hilsen: Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei! Jeg lurer på om ikke dette må være din familie i 1801 folketelliLenke Jeg har bygdebøker for Stange og har prøvd å slå opp der, men ikke funnet så mange spor på dette tidspunkt. Jeg finner riktignok en med etternavn Haagensen som fortsatt bor i Stange i 1801-folketelling. Han bor på gården Grimerud hos Anders gårdeier Anders Eriksen. Hvis du tror dette kan være et spor, kan jeg gjerne lete bedre. Siden din familie reiste fra Stange så tidlig, er det ikke sikkert det står så mye i Bygdebøkene om dem. Det er mest slektshistorie om gårdeiere i mine bøker. lykke til med din søking i alle fall. Hilsen Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg finner en Brynhildsdatter i 1865 i Troms Lenvigs .Lenke Hun er enke og 60 år på denne tiden. Kan hun være en datter av din Brynjulf? Mvh Gunn. H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I 1865 telling for Rendalen finner jeg en familie Brynjulfsen hvor det er mye navnlikhet til din familie. Kan det være nok en ledetråd, eller et villspor? Lenke Kan hende noen har flyttet til dette området, eller at deler av slekta har blitt boende her. Hilsen Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Til Gunn Huglen, Sandefjord og Britt. D. Hjeltnes, Voss.Jeg takker for opplysningene, men dette hadde jeg fra før. . Disse folkene i Rendalen i 1865, er ikke mine folk. Med hilsen:Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Henriksen

Hei. Siri Brynjulfsdtr og Ole Simonsen (bosatt i Sørreisa) var mine tipp-tipp-oldeforeldre. Jeg har en del informasjon om hennes etterkommere, og også om hennes foreldre og søsken. Ta gjerne kontakt direkte hvis du er interessert i noe av dette! Hilsen Eva (evarh@frisurf.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Til Eva Henriksen, Tromsø. Hei. Ja det var virkelig positivt at jeg endelig klarte å komme i kontakt med etterkommere av Brynjulf Haagensen Landet. Grunnen til at jeg gransker disse, er at jeg holder på med en bygdebok, og ville gjerne få stoffet litt fyldigere om disse folkene. Det var jo opprinnelig to brødre som dro nordover til Målselv i Troms, like før år 1800. Disse brødrene; Jon og Brynjulf Haagensen kom her fra Nordre Osen i Åmot kommune, Hedmark. Jeg har vel snart det meste av opplysningene jeg trenger om dem, bortsett fra noen få. Det jeg er interessert i om Siri Brynjulfsdatter og Ole Simonsen, er når de døde ?? Samme problemet er det med et par til av hennes søsken, disse som jeg har etterlyst i dette forumet. Er veldig takknemlig for alle opplysninger som du kan bidra med, ellers så takker jeg alle som svarer meg, så mye for hjelpen.Med beste hilsen:Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.