Gå til innhold
Arkivverket
Gjest John-Richard Brendhagen

[#23046] Gunhild Pedersdatter, gift med Ole Christensen 27/11/1828

Recommended Posts

Hei!Ønsker å få litt informasjon om Gunhild Pedersdatter f ca 1805 om hvem hennes foreldre (forfedre) var, nå hun var født, hvor hun kom fra etc. Tror etter det jeg har klart å 'spore' opp at hun død 26/9/1868. Har noen informasjon om henne?? Takker - JR

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!Kan legge til at hun vokste opp i Fåberg Oppland og kanskje var fra Fliflet-eie (fliflethullet?!).. Hun fikk 8 barn i tiden 1829 til 1846, med Ole Christensen Lundgård-eie (f 23/2/1804).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!Er det ingen der ute i dette langstrakte land som kan hjelpe meg med litt informasjon?!?! Iht Ft 1865 bodde hun og Ole Christensen på (Fliflet)Hullet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest John-Richard  Brendhagen

Hei. Det kan være at hun het Gunhild Persdatter. I folkefortellingen i 1865 står det at hun het Pedersdatter.. Fikk bla annet min tipp oldefar, Johan Olsen f. 03.02.1837 født i Faaberg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Fant denne vielsen i Arkivnett Oppland, men etternavnet til Gunhild er jo ikke det samme som i 1865. Mulig det kan være feil i avskriften. [url="http://www.arkivnett.ol.no/dbsok/ndetal.asp?PT=Ekteviede&Post=785>LenkeFant også denne konfirmasjonen. Søkte bare på Gunhild/Gunild/Gunnild og dette var den eneste som kom opp av Peders./Christens. Det behøver jo absolutt ikke å være din Gunhild.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Det kan veldig gjerne være henne vi har her. For dato for ekteskap stemmer, riktig ektemann er det - Det er den gården han kommer i fra. Eneste som er, eller kan være en utfordring er hennes etternavn som ikke stemmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Mulige barn: Christen f. 25/5 1829 Kidtlien -dpt. 28/5. -- Anna f. 4/3 1831 Kidtlien -dpt. 6/3.-- (foreldrenes etternavn ikke oppgitt her). For følgende barn var foreldrenes navn Ole Christensen og Gun(h)ild Pedersd. -- Peder f. 26/6 1833 Fliflæth -dpt. 7/7. -- Johan f. 3/2 1837 Fliflet -dpt. 12/2. -- Even f. 28/1 1840 Fliflet -dpt. 9/2. -- Karen f. 15/3 1843 Fliflet -dpt. 26/3. -- Oline f. 18/3 1846 Fliflet -dpt. 5/4. Alt skjedde i Fåberg krk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha. Hadde forsåvidt den informasjonen - unntatt deres dåpsdatoer. Det jeg mangler nå er opphavet til Gunnhild. Trenger sårt hjelp der, for å komme meg videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut i fra lenkene som jeg har mottatt fra Berit Knudsen, så kan det tenkes at det også er andre som har informasjon. Gunnhild Pedersd. født 11.04.1806 - konfirmert 27.05.1821, bosted Wottestad. Noen som kjenner til henne, eller har opplysninger om henne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.