Gå til innhold
Arkivverket

[#23046] Gunhild Pedersdatter, gift med Ole Christensen 27/11/1828


Gjest John-Richard Brendhagen
 Del

Recommended Posts

Gjest John-Richard Brendhagen

Hei!Ønsker å få litt informasjon om Gunhild Pedersdatter f ca 1805 om hvem hennes foreldre (forfedre) var, nå hun var født, hvor hun kom fra etc. Tror etter det jeg har klart å 'spore' opp at hun død 26/9/1868. Har noen informasjon om henne?? Takker - JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John-Richard Brendhagen

Hei!Kan legge til at hun vokste opp i Fåberg Oppland og kanskje var fra Fliflet-eie (fliflethullet?!).. Hun fikk 8 barn i tiden 1829 til 1846, med Ole Christensen Lundgård-eie (f 23/2/1804).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John-Richard Brendhagen

Hei!Er det ingen der ute i dette langstrakte land som kan hjelpe meg med litt informasjon?!?! Iht Ft 1865 bodde hun og Ole Christensen på (Fliflet)Hullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest John-Richard  Brendhagen

Hei. Det kan være at hun het Gunhild Persdatter. I folkefortellingen i 1865 står det at hun het Pedersdatter.. Fikk bla annet min tipp oldefar, Johan Olsen f. 03.02.1837 født i Faaberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fant denne vielsen i Arkivnett Oppland, men etternavnet til Gunhild er jo ikke det samme som i 1865. Mulig det kan være feil i avskriften. [url="http://www.arkivnett.ol.no/dbsok/ndetal.asp?PT=Ekteviede&Post=785>LenkeFant også denne konfirmasjonen. Søkte bare på Gunhild/Gunild/Gunnild og dette var den eneste som kom opp av Peders./Christens. Det behøver jo absolutt ikke å være din Gunhild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John-Richard  Brendhagen

Takker. Det kan veldig gjerne være henne vi har her. For dato for ekteskap stemmer, riktig ektemann er det - Det er den gården han kommer i fra. Eneste som er, eller kan være en utfordring er hennes etternavn som ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Mulige barn: Christen f. 25/5 1829 Kidtlien -dpt. 28/5. -- Anna f. 4/3 1831 Kidtlien -dpt. 6/3.-- (foreldrenes etternavn ikke oppgitt her). For følgende barn var foreldrenes navn Ole Christensen og Gun(h)ild Pedersd. -- Peder f. 26/6 1833 Fliflæth -dpt. 7/7. -- Johan f. 3/2 1837 Fliflet -dpt. 12/2. -- Even f. 28/1 1840 Fliflet -dpt. 9/2. -- Karen f. 15/3 1843 Fliflet -dpt. 26/3. -- Oline f. 18/3 1846 Fliflet -dpt. 5/4. Alt skjedde i Fåberg krk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John-Richard  Brendhagen

Takk skal du ha. Hadde forsåvidt den informasjonen - unntatt deres dåpsdatoer. Det jeg mangler nå er opphavet til Gunnhild. Trenger sårt hjelp der, for å komme meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John-Richard Brendhagen

Ut i fra lenkene som jeg har mottatt fra Berit Knudsen, så kan det tenkes at det også er andre som har informasjon. Gunnhild Pedersd. født 11.04.1806 - konfirmert 27.05.1821, bosted Wottestad. Noen som kjenner til henne, eller har opplysninger om henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.