Gå til innhold
Arkivverket

[#23050] Anton Olausen , bybud Kristiania 1887


Gjest Målfrid L. Aalberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Målfrid L. Aalberg

Har fått så mye hjelp tidligere så jeg prøver med et nytt problem. Har fått vite at foreldrene til Nils Peder Antonsen het Anton Olausen og Marie Martinsdtr. Funnet i (Nes Mini Ab 00002) Jeg har no prøvd og finne disse personene i FT både i 1865,75 og 1900 men nei. Håper det er noen 'der ute' som er flinkere enn meg. De bodde i 1888 i Oslo (Kristiania) Vet ikke hvor de er født heller. Er takknemmelig for all hjelp. Må vel ta en tur til Riksarkivet sjøl her tenker jeg. mvh Målfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid L. Aalberg

Jeg har også vært inne på denne Nils, men ikke vært helt sikker. Vet han ble konfirmert på Nes Romerike. Har fått opplyst at bosted var Holter. dette srår under vielsen i Sagene kirke 26.12. 1909. Han ble konfirmert 28.09.1902. Men så det stor spørsmålet ? Hvor er foreldrene ? Hvor kom de fra ? Så langt mange takk. mvh Målfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Mener å ha funnet dette før (?). Moren er ifølge folketellingene 31.12. 1883 og 31.12.1885 født i 1851, og fødested Nannestad opplyses det i siste. Faren er oppgitt født 1846 i begge tellinger, sted Christiania iflg. 1885-tellingen.Moren er muligens på Kopperudeie i Nannestad i 1865 (Kopperiudslia), men det blir uansett gjetting.Folketellinger skal alltid taes med forbehold selv om jeg leser den filmede originalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert A. Bjerke

Anton Olaussen er født i Christiania 23. juli 1845 og døpt i Rikshospitalet. Hans far var Olaus Augustinussen, født 1818 Nannestad, død 1860 Nittedal, og hans mor var Haagine Arnesdatter, født 1818 Aker, død 1850 Christiania. Jeg har andre opplysninger. Vil gjerne høre fra Dem. rbjerke@uwc.edu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert A. Bjerke

Litt til. Marie Martinsdatter er født den 5. okt 1851 på Haugerud i Nannestad til Martin Pedersen og Anne Olsdatter. Hun døde 26. jan 1897, ophold Laurvigs gade 2, begravet Sagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.