Gå til innhold
Arkivverket

[#23051] Hendrikka Evensdtr 1816 og Søren Johnsen 1814, Kirkeby, Johnsrud, Lommedalen


Gjest Kristin Berthelsen Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Hendrikka Evensdtr 1816 og Søren Johnsen 1814,giftet seg i 1843 i Haslum Kirke i Asker.Har noen opplysninger om deres aner og evnt etterkommere, er jeg takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

FS har registrert følgende barn av Hendrikka og Søren, samtlige i Asker (datoen angir dåpstidspunktet): 02 JUL 1843 - Johan Sørensen (kan tyde på at Hendrikka var høygravid under bryllupet i mars) 25 FEB 1849 - Christen Sørensen 05 APR 1846 - Maren Sørensen (døde trolig som liten, for kun fem år etter gir de neste datter samme navn) 16 MAR 1851 - Maren SørensenSøren Johnsens far var John Pedersen, i følge FS' registrering av bryllupet. Det øker sannsynligheten for at det er Sørens dåp vi finner her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Hei Alexander ! Takk for svar. Dette er første gang jeg bruker forumet, så du er 'historisk' for meg. Mitt første svar.Min manns oldemor heter Thorine Sørensen, og under døpte i Asker 1800-1878, står hun oppført med overnevnte foreldre (Hendrikka og Søren).Dine opplysninger var nye for meg, da jeg kun har funnet henne i FT 1865, og da er hun allerede ute av hjemmet, og barnepike 12 år gammel.Mvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Bare hyggelig å hjelpe, Kristin, og velkommen til forumet!Du finner de opplysningene jeg ga deg om de andre barna ved å gå inn på denne siden: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/search_igi.asp?batch_number=C428204&region=12>Lenke (døpte i Asker 1825-1864), og skrive Søren under Father og Henrikke under Mother.Din manns oldemor fant jeg først ikke fordi Hendrikka i den dåpen (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

'Trenger ikke reise så langt'! Vi kan også søke her: Lenke , bl. a. Ved søk med deler av fornavne finner vi dåp til ca 5 barn, lykke til.Under 'Samme område' finner du flere kilder i Asker. Hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Widding

I lokalsamlingen i hovedbiblioteket på Bekkestua har de Arne Mohus´ 'Husmannsplasser i Bærum' del 3, Lommedalen. I dette heftet vil du finne gårdene i Lommdalen og de som har bodd der gjennom tidene. Start på Kirkeby nedre og fortsett til gårdene Øvre Johnsrud, Åmot og Wensås for å finne Søren Johnsens aner. Hendrika Evensdatter (f. 26.10.1816) var datter av Even Christoffersen og Thore Mikkelsdatter på Bye. Thore var 18 år i 1801 og tjenestejente på Åmot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Takk for tipset, Hanne ! Jeg 'iler' til Bekkestua. Godt at det skal regne i hele helgen, så slipper jeg dårlig samvittighet for at tiden går til PC og bygdebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.