Gå til innhold
Arkivverket

[#23059] Beate Syvertsdatter


Gjest Heidi Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Andersen

Beklager, men du vil nok ikke få svar dersom du ikke sier noe om hva du vil vite. I tillegg bør du oppgi det du vet helst med referense til kilder her på DA.Dette gjelder alle dine tema i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg er dessuten ganske sikker på at det ikke er født noen Beate Syvertsdatter i Christiania i 1809, så vennligst oppgi også kilden for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Karlsen

Beate skal visst være gift med en som het Ole Olsen fra Sverige. Det står oppført at hun var født i 1809 og han i 1793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det står hun er født i Vardal pr. Christiania. Vardal ligger i nåværende Gjøvik. Christiania - her menes sikkert Christians amt, går jeg ut fra, det gamle navn på Oppland fylke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Selv om jeg ikke får noen respons, sier jeg likevel hva jeg har å si. De to eldste barna er nok født i Christiania - det er også deres fødested oppgitt i 1900.Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg kan snakke med deg jeg. Helt riktig er eldste barn, Bernt Anton født i Fjerdingen, Christiania 19.10.1834 og døpt i vor Frelsers Kirke 25.01.1835 med foreldre Ole Olsen og Beatha Syversdatter. (Har ikke sett etter andre barn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Vielse i vor Frelsers Kirke, Christiania 17.08.1833 (Oslo Domkirke Mini 19). Her bekreftes at hun er født i 'Wardal', alder 24 år og at hennes far er Syver Larsen. (Han er født i 'Carlskrona')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Heidi Boysen

Til Geir Berntsen Du skriver at en er fra Carlskrona. Mener du Ole Olsen eller Syver Larsen. Jeg går ut i fra at det er Ole Olsen men jeg er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.