Gå til innhold
Arkivverket

[#23072] Utvandret til Milvaukee via Quebeck


Gjest Kjell-Erik Andal
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn C Ludvigsen

Hei Kjell-Erik!Ikke gi opp!Her er et messageboard hos Rootsweb for Milwaukee, Wisconsin:LenkeHvis ingen andre kan hjelpe deg mer herfra da? Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Kanskje også verdt å legge merke til at det ser ut som om sønnen bruker navnene Herman og Amandius (en finere form?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Kjell Erik!Her på denne siden er det et bilde fra Milwaukee, Wisconsin fra 1870. [url="http://linkstothepast.com/milwaukee/>http://linkstothepast.com/milwaukee/Du skriver i tittelen til innlegget ditt at de reiser via Quebeck. Hvordan vet du det? Har du mer opplysninger om deres reise over?På siden over finnes det også mange lokale ressurser som har lagt ut link.Det er 2 Hansen familier blant Milwaukee Surname Registry: LenkeHer finner du en Mr. John E. Hansen med familie på 3000 Grand Ave fra Milwaukee Elite Directory 1891, 1892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Hei Kjell-Erik!Jeg kan ikke finne passasjerlisten til Martha, selvom det står i teksten at den skal være lagt inn i basen.Når du finner fram avgangeen til Martha, har den heller ikke et ikon som tilsvarer at den skal være inkludert i deres base.Kanskje et innlegg om akkurat det hadde vært noe?Jeg mener, lag et innlegg på forumet om hvor denne passasjerlisten er, og henvis til den siden du fant, slik at de ser at de sier der den skal være inkludert. Det kan godt være at den er transkribert, men at den bare av tekniske årsaker ikke er lagt ut.Det hadde vært gøy å se om du fant denne passasjerlisten, for der får du sannsynligvis se hvilke navn de brukte i Amerika.Lykke til iallefall! Ps. Jeg så akkurat nå at passasjerlisten for 1867- overfarten var transkribert. Det kan være denne listen de mener, når de sier at de har inkludert passasjerliste i databasen Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg fant dem i 1880 census på familysearch.De bodde da i Town 23 Range 7, Hale, Trempealeau, WisconsinDet var John, Andrine og Herman, brukte etternavnet Boyer. Der ser man hvor viktig det er å vite hvor folket bodde!!! :)Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Erik Andal

Har vært inne på Ancestry og lett, men sidene i tellingene er helt svarte på min pc. hva er feil? Fant de på tellingene i Familysearch, men også der ble det helt svart når jeg fikk opp selve tellingen. HMMMM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

De ble svarte på Ancestry hos meg og, Kjell-Erik, akkurat som vi har diskutert før.Jeg har et abo på Genealogy, der de er helt i orden. Jeg tror det er en kombinasjon av bilde-leseren og hvordan bildene er scannet.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

'Tellingen på Familysearch' gir originalene fra Ancestry, og samme image leseren som direkte fra Ancestry, så det er ikke rart de og er uleselige. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Erik Andal

Takk for all hjelp, spesielt til Laila, Jeg har funnet sønn til Johan og Andrine, Herman, han hadde en sønn Theodore, født 20. oktober 1899, død juni 1972. Er ikke kar om å finne om han var gift, han hadde også en søster, Alma, hun finner jeg kun i folketellingen 1900, og ikke siden, kanskje ikke så rart, hun ble vel gift og skiftet etternavn.??Takknemlig for videre hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.