Gå til innhold
Arkivverket

[#23076] Hvor ble det av oldemor - Trine Bergithe Hansen?


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Kanskje han Thomas er på plass !Thomas Syversen født 7 september døpt 28 desember 1828 Bragernes.Foreldre Syver Hansen og Justine Stenberg.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Jeg har hele tiden gått ut ifrån årstallene på 1900-tell. som har vært 1836 for Trine og 1821 for Thomas. Men det virker umiddelbart riktig at Trine har søstre som heter Laura Amalie og Inga. Det sto da heller ingen fødselsdatum på lysingspapiret.Bare dato for lysing. Men både Johan, Emilie og Inga var vitners namn, så det er vel lite for mye av en tilfeldighet om inte dette er riktige Trine Birgitte. Nu har jeg fått mye å arbeide med. Takk så himla mye, begge to!! hilsen Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Men at det skal være så himla svårt å finne Trine Birgitte på noen annen FT enn den fra 1900. Det skulle jo være mulig å hitte henne på f.eks.1865-tell hvor jeg forøvrig fant Johan Hermandsen og fru Carin och alle barna - men ikke Trine Birgitte. Såg forøvrig at hun sto skrevet som Thrine (ell.Thrina)B.Johansdatter i Lysingen 1866.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Med god hjelp av dere overfor har jeg funnet Trine Birgithe - nå som Johansen på FS sammen med alle sine søsken.Under forutsettning av at det er den riktige TB som da ikke er født 1836, men 1843? Men, om det skulle være henne (jeg velger å tro det - har tatt feil før) kunne det være fint å ha alle barna til Trine og Thomas. Takket være Svenning hittade jeg de første barna: Carl Johan og Julie Marie Lorentse, h.h.v. 1866 og 68. De neste jeg vet om er min mormor:Laura Amalie 1875,Thomas Christian 1882 og Margit Alvilde 1886. Det virker vara ganske stort sprang fra 1868 till 1875, noe som ikke var helt vanlig i de tider. Jeg har sjekket FS og DA. Det er stort sett det jeg har tilgang på. Noen forslag? Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.