Gå til innhold
Arkivverket

[#23082] Søker tipp oldefar Svend Nilsens foreldre i Slemdal (Siljan) ca.1750 -1850??


Gjest Anne-Gro Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Gro Johnsen

Jeg søker min tipp tipp olderforeldre. Min tippoldefar het Svend Nilsen, f. ca. 1820 i Slemdal prgj. G. Ingeborg Larsdatter fra Svarstad. I 1865 bor disse på Gurholdt i Slemdal. Han er da gaardbruger og leilending. Jeg søker Svend Nilsens foreldre - er det noen som kan hjelpe meg??Med vennlig hilsen Anne-Gro Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei legger inn ei : Lenke , bomma fert på navne Slemdal med engang. Er i fra oslo! :-) Men det står Slemdal som 'hennes' fødested også ! ..hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Fant dette på F.S. : FamilySearch™ Vital Records Index Norway -- Svend NIELSEN Age At Marriage: 32 Sex:-----Event(s): Birth:Parents: Father: Niels MIKKELSEN------------ Marriage: Spouse: Ingeborg LARSDR Age At Marriage: 25 Marriage: 26 Dec 1852 Place: Siljan, Telemark, Norway-----Source Information: Batch Number: M425982 Source Dates: 1832 - 1870 Film or Fiche Number: 278303 Collection Details: Siljan; Den Norske KirkeNoe på vei,?. god natt fra Stokke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Kongsvold Pettersen

Hei. Jeg har bygdeboka for Siljan. Der står det at Svend Nilsen født 1820 er fra Engelstad i Siljan, men jeg fant han ikke der. Det er en bruker på Engelstad i 1821 som heter Nils Mikkelsen, men det står ikke noe mer. Det kan jo være Svends far.Hilsen Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Kongsvold Pettersen

Hei igjen. Jeg har funnet vielsen til Nils Mikkelsen. Den 2/10 1814 giftet Niels Michelsen, Engelstad seg med Karen Svendsdtr Tufdal ( Tudal heter det nå og er en gård i Siljan ) Caut. Jens Tufdal og Børge Engelsttad. Foreldrene til Karen Svendsdtr heter Svend Jensen født 1752 og Hedvik Jørgensdtr Gonsholt. De giftet seg 1781. og har barna Anne Svendsdtr født 1783, Karen Svendsdtr født 1784 og Jens Svendsen født 1789. Det siste har jeg tatt fra bygdeboka, så disse opplysningene må sjekkes.Det står også mer der både om foreldrene og besteforeldrene til Svend. jeg skal se om jeg finner datoene for giftemålene. MVH Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Gro Johnsen

HeisannTusen hjertelig takk Liv - dette er ganske enkelt flott. Det er så supert at du og andre er så hjelpsomme...MVH Anne-Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Kongsvold Pettersen

Hei igjen. Det er bare gøy å kunne hjelpe. Foreldrene til Karen Svendsdtr: Giftet seg 30.12.1781 i Siljan uk. Sven Jensen Tufdal og enke Helvig Jørgensdtr. Gonsholt. Caut. Jørgen Jørgensen og Ole Danielsen Tosholt. Foreldrene til Sven Jensen Tufdal giftet seg i Siljan 24.06.1748 og heter Soldat Jens Pedersen og pige Anne Kittilsdtr. Caut. Zacharias Pedersen Mustvedt i Gjerpen Sogn og Daniel Kittilsen, Søntvedt i Slemdal. Iflg bygdeboka var hun født 1716 og død 1779. De hadde barna Marta født 1748, Ole født 1750, Peder født og død 1750 Svend født 1752 ( som er din ane ) , Maria født 1755 og død 1776, Pernille født 1758. Jeg kan godt finne ut mer for deg hvis du vil.mvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.