Gå til innhold
Arkivverket

[#23107] Død i Bergen?


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Det gjelder Marie Pauline Eimstad, født 1850 i Kristiania som Pauline Marie Christensen. Han var gift med infanterikaptein Bernt Olai Eimstad Lenke .Bernt Olai døde 1898 i Bergen,JK. Ifølge Stemmerettsfortegn. for komm. valg i Bergen bor Marie Eimstad ('pensionist')og sønnen Brynjulf i Haakonsgade 33 i 1904. Dessverre finner jeg henne ikke under Døde i Bergen 1912-1972. Er det likevel mulig å finne ut om hun døde i Bergen? Finnes det skifte etter henne?Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi har registeret til flytteprotokollene ført ved Bergen politikammer, og dette viser at enkefru Marie Pauline Eimstad flyttet fra Bergen i 1904.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Tusen takk for svar.For å finne ut hvor hun ble av, må jeg vel vente til 2010, da FT 1910 skal bli lagt ut hos Digitalarkivet :-)En fi helg til deg! Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

A. W. Rasch samlet opplysninger fra dødsannonser, og gav ut 'Dødsfald i Norge'. I hans liste fra 1916 finner vi: Marie Pauline Eimstad f. Christensen, Kap. B. O. E.s Enke, 66 A. 18.7. (1916) Chr.ania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Ivar A. Aune

Det gjelder B.O.Eimstad, kapteinJeg har nettopp sökt efter hans navn og havnet her.Jeg har noen gamle böker med hans stempel, som han igjen har overtatt efter konsul August Konow i Bergen.Saa naa fikk jeg fyldig informasjon og staar gjerne tils disposisjon, hvis noen vil vite mere (Auch auf Deutsch).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.