Gå til innhold
Arkivverket

[#23108] Peder Pedersen f.1730 ++


Gjest Hanne Ihlen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ihlen

Ser etter (tipp x 4) Peder Pedersen 1730-1785 det er oppgitt at han er født i St.Gallen, Sveits. Vet noen hvordan man forholder seg da? Han var gift med Marthea Engebretsdatter 1741-1785 fra Baashaug i Eidsvoll iflg FS. Har info forover men mangler noe om disse og bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg tror du bør fortelle hvor dette er 'oppgitt', og hvilke kilder det refereres til angående hans fødested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Ifølge FS = Family Search, det er kun det jeg finner disse oppgitt. Finner intet i Digitalarkivet og heller ikke der jeg har sett på Riksarkivet. Er kanskje ingen 'ekspert' på riktige kilder, men dette er en liten 'nøtt' for meg. Var det dette du mente med kilden Astrid? HANNE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg antar dette er kilden til opplysningene dine.Som du ser er opplysningene lagt inn av et medlem av kirken.men så vidt jeg vet ligger ikke Halden i Sveits. IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Continental Europe Search Results | Download | Pedigree-------------------------------------------------------------------------------- Peder Pedersen OR Engh Male Family -------------------------------------------------------------------------------- Event(s): Birth: 1730 Christening: Death: 11 APR 1785 Burial: -------------------------------------------------------------------------------- Marriages: Spouse: Martea Engebretsen Family Marriage: 1766-------------------------------------------------------------------------------- Messages: Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available. Ancestral File may list the same family and the submitter. -------------------------------------------------------------------------------- Source Information: No source information is available. -------------------------------------------------------------------------------- © 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999 Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999). Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0 Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Heisann Rune, nei der ser du hva vi vet!! Men det er faktisk et sted i Sveits nær St.Gallen som heter Halden, etter å ha sjekket stedsnavn på internett. Står dette i FS IGI: Peder Pedersen OR Engh Male Event(s): Birth: 1730 Christening: Death: 11 APR 1785 Marriages: Spouse: Martea Engebretsen Family Marriage: 1766Så jeg opprettholder mitt spørsmål: Vet noen noe om dette? mvh HANNE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Hei igjen - glemte å si at Halden am Lõtschberg ligger i Eggerberg syd-øst i Sveits. Det skal da være her tippx4 skal komme i fra - et 'utenlandsk' navn har han nok ikke akkurat Peder Pedersen f.1730 i Halden,St.Gallen Sveits. Lurer på hvordan han kon til Baashaug i Eidsvoll?? mvh HANNE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Heidi, de data som finnes på FS, innsendt av en anonym person, uten kilder tilgjengelig, er ofte av en tvilsom karakter. Jeg har selv funnet 'born at Roros (skal være Røros) Germany', eller personer Mr. Haftor og Mrs. Haftor som foreldre til en person med fødselsår og det hele.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Ok,det var litt foruroliggene, kan ikke stole på dette da med andre ord. Jeg finner jo ikke ekteparet noen andre steder.Har du noen forslag Astrid? - uten om Digitalarkivet og der jeg har sett på RA (kanskje sjekke enda engang til!). Takk iallefall. mvh HANNE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.