Gå til innhold
Arkivverket

[#23110] Lars Hedin og Cicilie Marie Olsdatter, Fredrikshald.


Gjest Stein Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Eriksen

Søker opplysninger om Lars Hedin, f. ca. 1798, og Cicilie Marie Olsdatter, f. ca. 1815.Lars og Cicilie gifter seg 20. des.1839, Fredrikshald. ' Enkemand Lars Hedin og pige Cicilie Marie Olsdatter, han født........, ........ og hun født her '. ( Jeg er ikke kar om å lese hvor Lars' fødested er ). ' Han 41 - hun 24. Hans far Anders Bengtsen ( muligens Bengtson ), hennes far Ole Andersen.Jeg leter etter dem i folketellinga i 1865, og det eneste jeg finner er:LenkeJeg lurer på om det kan være Cicilie og sønnen Carl Edvard Larsen, som er født 26. des. 1847, dpt. 10. okt. 1848, Fredrikshald.Jeg har kun funnet Carl Edvard som barn av Lars og Cicilie, men siden vielsen er i 1839, og Carl Edvard blir født først i 1847, er det vel mulighet for flere barn.Er interessert i om noen kan hjelpe med å tyde hvor fødestedet til Lars er, men er også interessert i øvrige opplysninger om familien.Stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Hansen

HeiDa Hedin hørtes utrolig svensk ut , søkte jeg i slektdata og fant følgende:Tanum:Vigda:20.3.1825,Soldaten Lars Hedin og hemmadotter Margareta Olsdr, han 27 og hun 19.Tanum:Død :11.2.1838 Marg. Olsdotter 32 av h.o.styng.Make:Afsk. soldaten Lars Hedin.Kanskje det kan være din Lars?Mvh Lill Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Eriksen

Hei John.En liten blemme fra min siden. Ane Bartine lå litt gjemt i notatene. Har lett etter henne i folketellingene, men jeg finner ingen som passer.Jeg er rimelig sikker på at dette er Carl Edvard i 1900, selv om fødselstallet skulle vært 1848 og ikke 1840.Lenkefordi han gifter seg med Helena Marie Hansdatter, 16. nov. 1872, Fredrikshald.Lill:Ja, det høres spennende ut. Han er jo enkemann når han gifter seg med Cicilia i 1839. Vet du om det finnes innføringer i kirkeboka over innflyttere til Halden i perioden 11. feb. 1838 - 20. des. 1839 ?Takk til dere begge.MvhStein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Hansen

Jeg har dessverre ingen oversikt for hva som er registrert.Du kan jo spørre i det andre forumet her på digitalarkivet? Det er en stund siden jeg tittet i kirkebøkene for Halden.Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Stein, sier ja til dit siste spørsmål ang. innflytning, klipp fra K B oppførininger Halden ang. Klokkerbøker: 3 1834-1844 16 Også inn- og utflyttede.Holte på og si ja direkte, men 'minn' ane kom til Halden 1821 så det er KB føre, (og den er på film HF-271). Se: Lenke .hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Jeg har sett kjapt igjennom innflyttede Mini 1834-45 i den perioden som er aktuell, og da frem til 1844. Jeg finner ikke Lars Hedin eller noen andre Lars'er som passer. Det er kanskje ikke rart, de slurvet med dette. Innføringen ble ofte (ikke alltid) gjort i sammenheng med andre kirkehandlinger, noen ganger 10 år etter innflyttingen har jeg sett.Mulig klokkerboka er bedre her...? Eller andre øyne?Fødestedet til Lars (under viede) greide ikke jeg å tyde heller. Forferdelige greier.... Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.