Gå til innhold
Arkivverket

[#23118] 2x Malene Olsdtr. Glæsnes, f. 1761/71 Sund


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Har en til, jeg:Pige Malene Olsdatter f. ca 1771 gift med Mons Michels. Glæsnes f. 1767 i Sund, 1796. Barn: Ole, Lars, Brithe, Lars, Mons, Mons.Pige Malene Olsdatter f. ca. 1761 (datter av Ole Mons. Glæsnes og Anne Pedersdtr. Sandvik), gift 1787 med Anders Jacobsen Glæsnes (ingen datoer på ham).Er dette samme Malene? Hvis ikke, hvem er første Malenes foreldre? Kjenner noen denne Anders Jacobsen?Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Hallo Heidi! Ut fra konfirmasjonslistene er nok dette to forskjellige Malene Olsdatter, den ene konfirmert i 1780 og den andre i 1790. Hvem som er far til den Malene som er født ca 1771 må nok sjekkes mot bøkene - det er jo ikke sikkert at hun var født på Glesnes. Men ett tips kan være å sjekke den Ole Monsen Glesnes som gifter seg i 1771 med Anne Monsdtr Ø. Børnes?Lenke (Dette er nok ikke den samme Ole som du nevner over, han står som ungkar). mvh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Nordvik

Malene Olsdøtre som er døypt i Sund i perioden 1770-1775 er døtre av:Ole Hansen Nordre Toft og Synneve Jensdtr, Malene døypt 02.12.1770Ole Olsen Fjell og Malene Mikkelsdtr, Malene døypt 7. søndag etter Trinitatis 1775.Den Ole Monsen som Lars nemner får ein son Ole i 1773, men eg kan ikkje finne at same mann har ei dotter med namn Malene i mitt register.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei begge to, og takk for tips og innspill! Malene Olsdatter (gift med Anders Jacobsen) har jeg døpt 20.12.1761.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.