Gå til innhold
Arkivverket

[#23119] Elias Melhus-Rynningen ca. 1770, Melhus, ST


Gjest Hanne Heen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Heen

Jeg har problemer med en av mine aner og må begynne med elimineringsmetoden. Min 4. tippoldefar var Ole Eliassen, født ca. 1776. Jeg finner ikke ut noe mer om hans aner via kirkebøkene eller skifte. Men i sjøfartsrullene for Trondheim er det nevnt følgende : Jækteskipper Ole Eliassen Kregnæs, født 1776 i Strinden, og i en annen protokoll er det nevnt at han er født 12 april 1774 i Strinden. Nå er kirkebøkene for kirkesognene i Strinden sjekket og der finnes han ikke oppført. Nå lurer jeg på om han kan være sønn av Elias Melhus-Rynningen som blir døpt 19 februar 1775 i Melhus kirke. Er det noen som kjenner til denne familien og hva som skjedde med den Ole som ble døpt der ?En annen mulighet er en Ole Eliesen Selsback som blir konfirmert i Bakke kirke 18 april 1790, det er jo også en mulighet for at de to kan være samme person.Alle tips mottas med takk. Håper å kunne knekke denne nøtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.