Gå til innhold
Arkivverket

[#23124] Erik Pedersens (-søn) og Karen Anne Andersdtrs Grubbestad foreldre...


Gjest Anne-Gro Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Gro Johnsen

Erik Pedersen (søn) Grubbestad, Hvarnes (Vestfold) er anslagsvis født i 1788, viet 16/12 1814 og dør ca 1835 (Skifteprotokollen er fra dette året) Karen Anne er født 1791, vet ikke hvor... Det er spesielt Eriks far og og leddene før han vi er mest interessert i, men det viser seg vanskelig... Det ble sagt at han (Erik) kom fra Gudbrandsdalen, eller liknende og at han var straffet for ett eller annet...) Det står dog at han er født i Hvarnes i bygdeboka... Kanskje det var far hans som var fra Gudbrandsdalen!?? Er det noen som kan hjelpe??? Vi har satt oss fast her. Å få løst denne gåten ville gjort meg og mor mi svært fornøyde og glade:)Med vennelig hilsen Anne-Gro Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Gro Johnsen

Takk skal du ha... Merkelig at Erik levde i 1845 når jeg finner skiftet i 1835 - regner med at det ville stått at konfirmantens far var avgått med døden... eller kanskje ikke???Takk uansett - håper en dag at vi finner foreldrene hans... Kjempe spennende er det uansett:)MVH Anne-Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Jeg har sjekket Vielsen i Sandar og det er ingen flere opplysninger, men her er kanskje noe som må sjekkes med kirkebok/bygdebok i Hedrum. Jeg har ikke bygdebok for Hvarnes, men jeg skal se på Kirkeboken ved anledning.Lenke Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.