Gå til innhold
Arkivverket

[#23126] Kolbein Knudsen og Barbarba Larsdtr. Førde i Sunnfjord. Barn ?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

På Fylkesarkivets databaser for Sogn og Fjordane finner jeg at Kolbein Knudsen Gravdal og Barbara Larsdtr. Furevig giftet seg 14.01.1742.Jeg vet ikke hvor de slo seg ned, men om noen har kjennskap til denne familien, er jeg svært interessert i å få vite navn på eventuelle barn. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Førde bygdebok bind 2, side 436: Husmannsfamilier i Gravdalen: Kolbein Knutson Gravdalen. Gift 1742 med Barbro Larsdatter Furevika, født kring 1716, død 1743 etter barsel. Kolbein finn vi seinare på plassen Kletten under Hornnes.Jeg har sett på plassen Kletten under Hornnes, men finner ikke Kolbein nevnt der. Har en bok til her, finner jeg noe der, kommer jeg tilbake til saken....Mvh Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for innlegget ditt Siv.Jeg vet ikke om det er rette folket.Jeg er egentlig på jakt etter foreldrene til Nils Kolbeinsen f. ca.1767 Kirketeig- død ca.1837 Liset/Leknes i Vefring/Askvoll.Faren hans er oppgitt til å være Kolbein Knutsen.Nils ble konfirmert i Førde 1783, og da er gårdsnavnet Havnen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.