Gå til innhold
Arkivverket

[#23132] Oppslag i 1922-tellingen


Gjest Bjørn Hamre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Hamre

HeiLurer på om dere kan søke etter min morfar og mormor i 1922-tellingen. Jeg lurer på når de traff hverandre (sannsynligvis i Bergen)Min morfar, John Ludvig Johansen Lynum født 2 desember 1899 i Egge, Steinkjær. Han er Agronom, så jeg lurer på om han kan ha gått på skole her.Min mormor er Oline Larsdtr Skår født 26 april 1902 på Skår, Osterøy. I Bygdeboken for Hamre står det at hun dro fra gården i 1921. Jeg lurer på hvor hun bodde i 1922.Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner ikke noen av disse to i adressebok for Bergen 1922, som vi bruker som register til tellingen. Jeg finner dem heller ikke gift i Bergen i henhold til registeret i Bergen folkeregisters arkiv. Som agronom kan han ha gått på skole og hatt arbeid i Bergensområdet, selv om det ikke nødvendigvis var i det som den gang lå innenfor bygrensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Hamre

HeiDa har jeg vel ingen annen mulighet enn å vent til 2020 (eller er det 2022? )...Takk for hjelpen. Er denne adresseboken for Bergen i 1922 tilgjengelig på digitalarkivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jon Ludvig Lynum var gårdsbestyrer på Skår i Hamre, og giftet seg i Hamre 21. desember 1922 med Oline Larsdtr Skår. Hun var da 'hjemmeværende'. De flyttet til Årstadv. 17 i Bergen 30. juni 1923, og drog til Kvalvågnes i Lindås 1. oktober 1925.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.