Gå til innhold
Arkivverket

[#23133] Mari Hansdatter Krybel født 1723 i Sør Odal


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Mari Hansdatter Krybel, datter av Hans Jørgensen Krybel og Ingrid Kristofferdatter Øyen i Sør Odal, giftet seg i 1744 med Nils Olsen Sætereie født 1711 og død 1785 på Sjønnerud i Sør Odal. Søker linjene bakover for Nils - kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei! Jeg har også Krybbelsrud -familie på mine anelister. Har også funnet mye fellesslekt på Odd Nystrøm hjemmeside http://www.onystrom.com. Her finner du Ingerid Kristoffersdatter i alle fall. Finner ikke mye om Maris ektemann, så det kunne også jeg være interessert for meg også. På mitt tema 23129 om Enkefru Persen, f. Olsdatter, finner du en leke til min slektsforbindelse med Krybbelsrud. Her ligger kopi av maleri av Hans Jørgensen Krybbelsrud,f. 1808. Han var min tippoldefar.Hvis du ønsker flere opplysninger om etterslekta hans, kan du kontakte meg privat ghug@frisurf.no , så kan jeg sende deg opplysninger og bilder fra Krybbelsrud- familie. Hvis du ser på debatt-innleggene til Osvald Rydjord vil du også se at han har tema fra Krybbelsrud. Jeg har ellers fått god hjelp av Roar Lishaugen gjennom Sør-Odal slektshistorielag. Han har skrevet masse om den gamle Kriebel-familien. Mvh. Gunn Huglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg fant nettopp Niels Olsen f.18 sep 1711 på Skjønnerud, Sør Odal, død 9 april 1785 Sør Odal. Foreldre Ole Halvorsen og Ingeborg Nielsen. Ektefelle, Mari Hansen. ( film nr. 459o58)Fam S. Jeg har også dato for giftemål mellom Mari og Nils, 1744, fra bygdebok. Hvis du kan få sjekket disse opplysningene mot kirkebøker for Strøm, så har du et utgangspunkt. Hilsen Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.