Gå til innhold
Arkivverket

[#23137] Ole Pedersen / Anne Bredine Andersdr. g.1846


Gjest Hanne Ihlen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ihlen

Prøver meg igjen! Tippoldeforeldrene Anne Bredine Andersdatter fra Vestfold (Hof?)og Ole Pedersen giftet seg i Hof 13.4.1846,de fikk 7 barn som jeg har navnene på. Vet også at familien flyttet til Porsgrunn, opplysningene kommer fra 'gammel tante' og DA folket.1865 Porsgrund. Men det dukker ikke opp noe om Anne Bredine og Ole, personalia på disse hadde vært godt å ha. mvh HANNE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Jeg skulle gjerne hatt fødselsdata på både OlePedersen og Anne Bredine Andersdatter - ogselvfølgelig hadde det vært suverent om dethadde vært mulig å finne disse to sine foreldre. Mvh HANNE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei igjen. Finner bare en Anne Bredine Andersdatter, hun er født i Botne 07.02.1823, døpt 18.05. Foreldre: Anders Ellingsen og Mari Christensdatter. Hvis Ole pedersen er født i Hof ser jeg bare en, født 1818. Skal se nærmere på dette. Mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Finner ikke Anders og Mari gift. I Hof er det en Ole Pedersen i det aktuelle tidsrom, døpt 01.03.1818. Foreldre: Peder Hansen og Kiersti Olsdatter. Håper det er den rette, Hof er jo oppgitt som fødested i ft. 1865. Mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Ja det kan se slik ut at dette er riktig Ole, kan også se ut som du fant riktig Anne Bredine også - Bredine er vel kanskje ikke så vanlig navn,og fødestedet er jo 'temmelig' i nærheten. Takker for hjelpen, kom et godt stykke på vei. Mvh HANNE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.