Gå til innhold
Arkivverket

[#23140] Slekt fra Sverige som kom til Østfold.


Gjest Arne Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Hansen

Finnes disse i folketelling for 1875, Tune i Østfold? De er tydligvis ikke i nettutgaven: Samuel Person/Petersen f. 1834 og Keisa Samuelsdatter f. 1821 og barna Laura Kristine Samuelsdatter f. 1859 og Emilie Marie Samuelsdatter f. 1863, samt August. De kom til Skjeberg fra Sverige i 1864, og jeg har ikke kunnet oppspore dem etter 1869, bortsett fra Laura i 1900. Siste sted: Hannestad i 1869.Mvh Arne Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Hansen

Det kan stemme, bortsett fra at fødested er Tune, men skal være Sverige. Hvordan sjekke om det er rett Emilie? Giftemål med henne og Syver Hansen? Dåp for barna? Mvh Arne Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Hei Arne!Antar at dette er 'din' Laura: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00132&variabel=0&postnr=10564&fulle=true&spraak=n>Lenke Her gifter hun seg med Axel i Glemmen Fra FS/Vital Records Index Laura Kristine SAMUELSDR Birth: 28 Nov 1859 Marriage:Spouse: Aksel JOHANNESENBirth: 28. Jun 1863Marriage: 16 Nov 1884 Place: Glemmen, Ostfold, Norway Glemmen Kirkebok 1876-1893 -------------------------------------------------------------------------------- Der vil du nok også finne barna sine dåp. I Folketellingen for 1865 finner du familien i Borge på Hølberget :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Arne!Så først nå at du hadde 3 tidligere temaer som grenser opp til dine spørsmål her.Jeg legger inn linkene her, så slipper du å få dobbelt opp av informasjon...Tema 22692:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=22692&sok=Arne+Hansen&startnr=&antall=&spraak=>LenkeTema 22713: LenkeTema 22724:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Hansen

Torunn! Takk for svar! Det var en unøyaktig etterlysning fra min side. Det du har funnet ut stemmer alt, bare det at det er kjent for meg det meste. Det er rett at moren het Keisa Danielsdatter i 1865. Jeg har også hatt kontakt med Østfold historielag. I kirkeboken i 1869 for flytting er Samuel innskrevet som tilflytter til Hannestad (Nannestad?) i Tune fra Skjeberg. Jeg vet også det meste fra familiens tid i Sverige. Jeg vet også alt om Laura Kristine fra hun ble gift i 1884. Men resten av familiens liv etter 1869 er ukjent. kanskje 1875 telling sier noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Hansen

Laura Kristine Samuelsdatter ble konfirmert i Tune 7.10.1874. Hvor mange kirker er det i Tune? Kan du ut fra konfirmasjonen slutte hvor cirka hun bodde? Søsteren Emilie Marie ble født i 1863, konfirmasjon i 1878?Mvh Arne Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.