Gå til innhold
Arkivverket

[#23141] Døde i Bergen 19.6.1933. Når født?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Er det mulig å få vite når Gudrun Vatle var født og hvem foreldrene var? Hun døde 19.6.1933. Post 26778; Lp.nr. 778.Med hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Avdøde var født i Bergen 6. mai 1897, jfr databasen over døde i Årstad sokn LenkeDa må hun være denne i dåpsdatabasen: Gudrun Katinka, født 6. mai 1897, døpt 1. august i Johanneskirken, datter av Handelsborger Odin Severin Aamodt, født 1869, og Anna Bernthine Andersen, født 1873, bopel Welhavensgade 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Kan jeg komme med et tilleggsspørsmål? Denne Gudrun er nok ikke den jeg søkte etter. 'Min' Gudrun Andersd. Vatle var født i Haus ca. 1801-2 og skal vistnok ha dødd mellom 1930-35 i Bergen. Er det mulig å finne hvem hennes foreldre var og likeens når Gudrun døde?Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Den eneste aktuelle: Gudrun, datter av gardbruker Martinus Nilsen Vatle og Maria Monsdatter, født 27. mai 1903. Men denne Gudrun ble gift med Kristoffer Haveland, og de bosatte seg i Gulen, der ektemannen døde tidlig (på 1930-tallet), mens enken (i følge bygdeboken) i hvert fall levde i 1949.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Igjen hjertelig takk for svar! Men den Gudrun jeg søker ble gift 19.3.1922 med Jon Kristoffer Gjertsen fra Gulen. Jeg har nå også fått vite om at hun hadde en søster som hette Kristine og som var f. 1905 og som ble gift i Gulen.Jeg har også nå fått vite at Gudrun var født 25.5.1902 og at hun muligens døde i 1930?Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg er ikke kar om å finne hverken tidspunktet for når Gudrun døde og heller ikke hvem foreldrene hennes var. Det eneste jeg kan si er at faren hette Anders til fornavn. Kan jeg be om hjelp her?På forhånd hjertelig takk!Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.