Gå til innhold
Arkivverket

[#23142] Ole Jacobsen og koner på Hestvik i Gildeskål el. Beiarn


Gjest Frank Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Johansen

Den 8/5-1760 ble det åpnet skifte etter Ole Jacobsen på Hestvik i Gildeskål (evt. Beiarn). Se skiftenr. 11539 i DIS-Saltens registreringer.Hans enke var Catharina Pedersdatter, hans første kone Else Hellesdatter. Blant barn av første ekteskap var Anne Olsdatter, gift med Holger Christensen på Øynes i Beiarn (den nye Beiarboka har ikke fått med seg dette.)Jeg har lett videre i skifteregistreringene, men har ikke funnet noe mer om han eller de to konene.Alle opplysninger mottas med takk!mvh Frank H. Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Inger Eide

Hei Frank. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med Ole Jacobsen og koner. Men jeg vil nevne at jeg har samme problem selv med et skifte som ikke er nevnt i den nye Beiarboken. Det gjelder skifte 11346 på Seines/Bodø i 1750 der vi ut fra gitte opplysninger finner denne søskenflokken: Jon,Henrich, Petter,Johannes og Steffen. Skjønner ikke hvordan det skal tolkes med det som står på side 194 i Beiarboken.Det hadde vært fint om det som finnes/ikke finnes i skiftene, kunne diskuteres.På den måten ville det kanskje fremkomme flere og nyttige opplysninger. Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.