Gå til innhold
Arkivverket

[#23146] Klemetsen Kristine Alvhilde 1901-06-14, Florö, gift när?


Gjest Madeleine Librén
 Del

Recommended Posts

Gjest Madeleine Librén

Hej! Min mormor, Kristine* Alvhilde Klemetsen född i Florö 1901-06-14 gifte sig med Karl Albert* Larsson, född 1896-08-31,Lyse, Bohuslän i Sverige. Kan någon hjälpa mig med datum för giftemålet som enligt uppgift skall ha skett i Norge? Deras första dotter föddes 1922-02-24 i Vik i Sogn sedan flyttade dom till Sverige. Mormors föräldrar var Klement Olsen och Maren Marie Nilsen Viborg och familjen finns registrerade på Havnegade 73, Florö vid 1900-telling för 1401 Florö.Vänliga hälsningar Madeleine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Karl Albert Larsson, sønn av Gustav Ferdinand Larsson, og Kristine Alvilde Olsen, datter av Klemet Olsen, giftet seg i Vik sokn, Vik prestegjeld 19. november 1921.Kristine Alvilde var født i Geble Pedersensgt. 15 i Bergen 14. juni 1901, og ble døpt i Sandvikskirken 22. september 1901. Foreldrene giftet seg hos Byfogden i Bergen 9. februar 1902.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeleine Librén

Kenneth! Jo, det är alldeles riktigt. Min mormor, Kristine Alvhilde var syster med Oles farfar, Alf Klemetsen. Det var när jag hälsade på hos John ( pappa till Ole) förra sommaren som dom berättade att dom släktforskat på den norska sidan. Men Kristines och Alfs pappa var ju svensk så därför har jag fortsatt på den sidan.Vänliga hälsningar // Madeleine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Eilertsen Viborg

Hei Madeleine. Din oldermor Maren Marie Nilsen Viborg er søster til min morfar Peder Andreas Nilsen Viborg, om du ønsker flere opplysninger om din oldermors søsken/slekt så må du hjerteligst sende meg en mail. John Klemmetsen og jeg er altså tremenninger. Vennlig hilsen Alvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeleine Librén

Hej Alvin! Så fantastiskt spännande att hitta en alldeles ny anförvant på nätet! Du måste ju också vara tremänning med min mamma...:-) Jag vill gärna maila dig för att få mer information men ursäkta en okunnig, jag har bara varit inne på denna norska sida en gång förut, var ser jag din mailadress?Vänliga hälsningar // Madeleine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Olsson

Vem var GUSTAV Ferdinand Larsson från Bohuslæn? Har sjælv resande folk i mina anor från bohuslæn och dær efternamn ær larsson och Ferdinand också dyker upp. ex. Carl Reinhold Larsson(Rosengren,Ros,Klarin) han var också morfar till KvikkManda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeleine Librén

Gustav Ferdinand Larsson föddes 1864-01-09 i Lindesbergs församling i Örebro län, i Stockholmstrakten. Det är ungefär vad jag vet om honom. Hur han hamnade i Bohuslän vet jag inte. jag har ägnat mig åt Kristine Alvhildes gren, än så länge..Vänliga hälsningar // Madeleine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jeg har en god del opplysninger om denne familien. Dere er velkommen til å sende meg en mail, så skal jeg sende informasjon til deg!Mail-adresse: kasaglar@online.noHilsen Kai S Gurrik Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.