Gå til innhold
Arkivverket

[#23157] USA søker hjelp.....Johannes Fredriksen(John Myhre) 1856 sør for Lillehammer


Gjest Kristin Berthelsen Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Jeg har fått et brev fra Sharon White i USA, hun skriver: My great-grandfathers name was John Myhre born 15.02.1856, birthplace Lake Muessen(Mjøsa?)Stokke place, 15 km south of Lillehammer. His name was Johannes Fredriksen before he change to Myhre. His father was Frederick Hanson. The story is that Frederick married into a landlord family. The place was called Myhre or Mire. We know that Ole, Gilbert, Frithjof and Anna all immigrated to Wi,USA. I belive they was Johns sister and brothers. Kan noen hjelpe henne? Hun ønsker også å vite om det er etterkommere i live idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Hei Laila ! Jeg har også 'snust' litt på samme familie, men får liksom ikke navnene på barna til å stemme med de hun oppgir. Jeg finner forøvrig Anne og Johannes når de emigrerer.:o) Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Noe galt skjedde her. Johannes Fredriksen f.15.02.1856 dpt.20.03.1846 Birid. Konfirmert 09.10.1870 Ringsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hans, du kan ikke fortelle hvilken kilde du bruker da? Det er jo en ganske viktig oppfordring vi bruker til alle som driver med slektsforskning! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Kirkebok for Ringsaker. Familien flyttet til Ringsaker med attest fra Biri datert 10/11.1859.Er i USA akkurat naa. Hvis Kristin vil vite mer saa maa hun komme paa banen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Hei på dere ! Beklager at jeg har uteblitt, men nå er jeg her. Jeg vil gjerne vite så mye som mulig, da jeg syntes det hadde vært hyggelig å kunne hjelpe Sharon.(Jeg kjenner henne ikke, men hun har tatt kontakt via en etterlysning jeg hadde i en avis i Merrill,Wi.)Hun har ikke mail, så jeg tar nå kopier av de informasjoner dere alle har oppgitt, og tenkte å sende dette samlet til henne i en 'slow-mail'. Mvh kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Kristin,Fredrik Hansen Vik Nedre ,forpagter 51, f. Nordre Myhre, Birid med kone og barn indflyttet til Ringsaker 10/11-1859.Kona het Berthe Olsdatter , 35. Barna var: Hans Fredriksen f.18/8-1843 Nordre Myhre, Birid,Ole F. f.5/10-1845,Anne 10 1/2, Gulbrand F. f.9/4-1853, Johannes F. f.15/2-1856. Johannes konf. Ringsaker 30/9-1860 bosted Vik, Gulbrand konf. Ringsaker 29/9-1867 bosted Golomoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Takk for all hjelp ! Da skal jeg sende brev til USA, så får hun vite om sine aner og hvor hun stammer fraMvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Kristin, Gulbrand hadde New York som reisemaal i 1870, de andre dro til Trempeleau co.WI men finner ikke noe om Hans. Der er ingen Frithjof i denne familien det jeg kan se naa. Hvor bor Sharon White? Er i Illinois naa, tar en tur opp til Michigan og til Minneapolis neste uke. Jeg oensker opplysninger og familien i Amerika. hansmyhr@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Hei Hans! Er du i samme Myhrefamilien? Hun skriver at de er kjempeinteresserte i om det finnes slekt i Norge idag. Hun skriver også at hun har en tante (snart 80 år) i live i Canada,som også er er spent på opplysninger.Sharon White W3986 CTH.J Irma Wisconsin 54442 (Står nederst, som om det er et telf.nr.)Gulbrand er nok Gilbert.Det var navnene Gilbert og Frithjof som 'forvirret'meg når jeg begynte å se på folketellingene.Jeg reiser bort på 'oval week-end', men ta gjerne kontakt hvis du ønsker brevet fra henne. Vil gjerne høre hvordan det går. Lykke til 'over there'Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.