Gå til innhold
Arkivverket

[#23163] Hjelp til Oppslag i Bygdebok for Nes Akershus


Gjest Gunn Huglen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Leter etter min ene tippoldemors foreldre og søsken. Hennes foreldre skal være Ole Olsen og Torbør(Tørborg) OlLenke. se tema 23129. Hvis noen kan hjelpe meg med oppslag i Bygdebok for Nes, eller har tilgang til kirkebøker for dette tiden blir jeg glad for all hjelp. Mvh Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg lurer på om gården Oppsal i Næss er omtalt i en av de 9 bindene i bygdebøker for Nes ,Romerike, som er omtalt flere steder i andre temaer her i Debatt? Hvis noen kan fortelle i hvilket av bindene denne gården er omtalt, kan jeg låne på fjernvalg. Litt tungvunt med alle 9 bindene. Her er familien jeg leter etter i 1801 folketellingen for Næss. Lenke På forhånd takk. mvh Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Gården Opsal er omtalt i Nes bygdebok bind III - fra side 287.Jeg har prøvd å finne din Ole Olsen der, men det ser ikke ut til at han og familen er nevnt i bygdeboka.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Takk skal du ha Odd Brede. Det er vel slik som i de fleste bygdebøker at husmenn og deres familier ikke er nevnt. Denne familien flyttet nok også til Aker senere der min tippoldemor Karen Olsdatter ble konfirmert. Finner heller ikke noe om den mystiske søster ' Tante Persen'. Har søkt utallige kombinasjoner i 1865, og 1875. I 1875 skulle hun være enke, men de enkene jeg finner med navn Mari, finner jeg ikke noe sammenheng med Persen eller Pedersen navnet. Tror nok at damen måtte befinne seg ikke så langt fra Kristiania,1875, siden det var der hennes nevø, teatermaler Olaf Jørgensen bodde. (Han som har malt portrettene av Karen og den ukjente søsteren.) Mvh Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.