Gå til innhold
Arkivverket

[#23177] Arvid Olsson, från Sverige till Norge runt 1915


Gjest Louise Olsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Louise Olsson

Min farfar, Axel Olsson, och min farfars bror, Arvid Olsson, tog sig runt 1915 till Norge från Östervåla socken i Sverige. 1920 vände min farfar tillbaka till Sverige igen men Arvid stannade kvar och bröderna återsåg aldrig varandra igen. Jag är nu på jakt efter information om Arvid och hans släktingar och undrar om någon har ett tips på hur jag ska bära mig åt? Det som jag hört är att Arvid ska ha slagit sig ned i närheten av Trondhejm (troligen Bjørnør), gift sig men en norsk kvinna och fått åtminstone ett barn. Runt 1939 ska han ha sökt om norskt medborgarskap och han ska ha dött i början på 1950-talet. Nu undrar jag alltså hur man lättast släktforskar i Norge. T.ex. finns material på nätet? Alla tips om hur jag finner mer om Arvid är tacksamt välkomna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.