Gå til innhold
Arkivverket

[#23183] Lobech i Drammen, mellom 1750 og 1800


Gjest Alexander Lange
 Del

Recommended Posts

Gjest Alexander Lange

Se også tema 22859. Jeg leter etter Anne Marie Sophie Lobeks far. Hun ble døpt i Bragernes Drammen 3. juli 1794. Men i likhet med søsknene står kun moren (Karen Nielsdatter) med fullt navn. På far står det kun Lobech. Anne Maries dåp finnes her: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=500219375682&lds=1®ion=12®ionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeSøsken med samme foreldre: Albert Lorentius Lobech, 1789Elen Dorthea Lobech, 1790Edvard Christian Lobech, 1792 Ved folketellingen i 1801 er disse søsknene (og et par jeg ikke har sett dåpen til) satt bort til slektninger(?) i Kongsberg og Drammen: Lenke og Lenke og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Alexander Lange

Jeg har funnet ut at Claus Lobek og en Anne Sophie Lobek (som med stor sannsynlighet er riktig Anne Marie Sophie Lobek) står i NST 12 (1949-1950), s 76-77.Claus Lobech står også nevnt i NST 11 (1947-1948) s 205.Er det noen som har NST 11 og 12 tilgjengelig som kan slå opp i disse? Jeg kommer meg dessverre ikke til et bibliotek som har disse før om tidligst to uker, og ville derfor satt svært stor pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.