Gå til innhold
Arkivverket

[#23189] Søsknene Abrahamsen, Vardø


Gjest Eirin Høiby
 Del

Recommended Posts

Gjest Eirin Høiby

Søker etterkommere av Alma og Vilmar AbrahamsenFødt 6/2-1895, Vardø, Alma Nikoline, foreldre Ungkarl Fisker Nils Nilsen (eller Monsen) f.1874 af Vardø By og Pige Regine Artine Abrahamsen af Syltefjord Født 12/7-1899, Vardø, Vilmar Gotfried, foreldre Ekspeditør Gift mand Georg Mikkelsen f.1872 og Pige Regine Abrahamsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Solveig Håklev

SSDI Index USA SSN nr 574-03-0334Det dør en Wilmar Georgsen i may 1967f.12.jul 1899Last residence: 98031 Kent,King Co. WashingtonSSN Issued in Alaska (before 1951)Mulig dette er 'din'Wilmar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Hei EirinKjempeflott at du er kommet på sporet av Vilmar, kanskje finner du etterkommere i Canada/USA.Jeg ville bare redegjøre litt for denne Nils Nilsen eller Monsen (det var slik det sto i kirkeboka ved Almas dåp).Nils er født 8 Des 1874, døpt 20 Jun 1875 i Vardø. Foreldre er ungkarl, bagersvend Nils Martinius Sørensen (f.1855) fra Tromsø og pige Marie Pedersen (f.1850) fra Kiberg (Barnet avlet paa Tromsø)Niels Martinus Tøien er døpt 26 Aug 1855 i Tromsø, foreldre Christian Sørensen og Johanne Iversdatter. [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1902&kenr=000&bnr=0116&lnr=00>Lenke Lenke LenkeNils Nilsen giftet seg for øvrig 28 Sep 1895 (Vadsø landsokn) med Alfa Marie Ananiassen, datter av Lars Ananiassen LenkeMarie Elisabeth Pedersen ble født 14 Okt 1850, døpt 10 Jun 1851, foreldre Peder Olsen og Marie Cathrine Carlsdatter, Langbunes (ligger mellom Kiberg og Komagvær). Lenke Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Tusen takk begge to. Ja det er nok riktig Wilmar. Klarer du å finne Sigrid også? Odd Willy; du som finner 'alt', klarer du å finne deres mor Regines død? Opplysninger sier 1916 Karlsøy- men det tror jeg ikke er riktig. Hun bodde jo i Vardø 1900. (Var født på Karlsøy.) Mvh Eirin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Hei igjen EirinFor Vardø har jeg dessverre bare rekonstruerte kirkebøker tilgjengelig for aktuell periode og disse inneholder kun fødte/døpte. Har vel en følelse av at de fleste i Abrahamsen-familien forlot Syltefjord senest ca 1910. De siste registreringer i kirkebøkene er vel vielsen til Regine i 1906 og Karl Abrahamsen i 1908, ingen Abrahamsen født i Syltefjord etter den tid.I FT1900 er det muligens Sigrid Oluffa du finner på Sande i Romsdal, moren heter iallfall Oluffa og datteren Sigrid er født i 1898. LenkeMvh Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Hei igjen 'hjemme' i Kirkenes..... Det er helt nytt for meg at min oldemor Regine var gift! Dette er veldig spennende! Hvem giftet hun seg med? Det forundrer meg ikke om det så dukker opp enda flere barn.....Dette var spennende! Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Hei EirinJeg ser nå at jeg ikke tidligere har nevnt giftermålet, beklager så meget, jeg har kanskje trodd det var kjent stoff, eller kanskje det er den dårlige hukommelsen min...Iallfall, fra kirkebøker for Vardø landsokn 1897-1911, under ekteskap, dissentere:Viet 21 Sep 1906 Halsten Martin Halstensen, fisker, f. 1863 Haus Prestegjeld Hordaland og Regine Arthine Abrahamsen, dagarbeiderske, f. 20 Jul 1866, Karlsø. Hans far: Fabrikarbeider Halsten Nilsen. Hennes far: Gaardbruger Kristian August Abrahamsen.Halsten gifter seg 2. gang, går ut fra at han er enkemann, du finner han her i FT1900: LenkeDe har ingen barn sammen, iallfall ikke som jeg har kunnet finne.Ser nå at det er en liten notis ført inn på et senere tidspunkt i forbindelse med ekteskapet, nemlig 'død 1912', ser ut som det gjelder bruden. Regine finnes ikke blant døde i Helgøy/Karlsøy 1912, så sannsynligvis er hun da død i Vardø. Hilsen Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.