Gå til innhold
Arkivverket

[#23194] Digitalisering


Gjest Daniel Ingulfsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Daniel Ingulfsen

Hvordan er prosedyrene for digitalisering av kirkebøker og folketellinger, hvem utfører det og kan man være behelpelig med å legge inn data selv? Jeg regner med at det er strenge krav til nøyaktighet m.m. men gitt muligheten hadde jeg gjerne digitalisert en kirkebok f.eks. Jeg er interessert i å se '1825 folketelling for Tolga Prestegjeld' digitalisert, og kirkeboken med 'Vigde 1815-1877 (Tolga)'. Skulle ønske det var flere kirkebøker for Hedmark lagt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Ein stor del av dataene våre er digitaliserte av interesserte amatørar. Om du er interessert i å gjera ein innsats, ta saka opp i ein epost til digitalarkivet@uib.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Du kan også ta kontakt med DIS-Norge, leder@disnorge.noDet er alltid behov for folk som er interessert i dugnadsarbeid for å digitalisere flere kilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.