Gå til innhold
Arkivverket

[#23195] John Peders. Aarnæs, Oslo


Gjest Lars Steinar Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Steinar Hansen

Er det noen som har kjennskap til John Peders. Aarnæs, f. 09.04.1878 i Stangvik på Nordmøre, som er å finne i Hjelms gade 2 i Oslo som elev på konstabelskolen i folketellingen for 1900?Han er min oldefar, men ble aldri gift med min oldemor. Han reiste derimot til Oslo, og ble gift der med en Ellen (Preståsen?) fra Stange. De skal ha hatt to barn, Rakel og Peder, som begge døde i ung alder.Det sies at han skal ha vært fattigforstander - uten at jeg er sikker på hvor korrekt den tittelen er.Jeg skulle gjerne ha funnet ut mer om hans liv og levnet. Er det noen som har kjennskap til personene eller som har tips til hvor jeg kan finne noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Lars Steinar Hansen

Jeg tillater meg å løfte fram igjen denne, siden den ble lagt inn i verste ferietida. Noen som kan bistå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Skal tro om det ikke er den karen som Hyldbakk s. 487 i bd. 1 av Stangvikboka kaller Jo Pedersen, sønn av Peder Olsen Aarnes/Randistua og Maria Martinusd. Torvik/Neset f. 1849, og gift 1872?Peder Olsen kjøpte Torvikneset, konas heimgard, til selveie i 1887.Ifølge samme Hyldbakk fikk Jo Pedersen og Gjertrud Fredriksdatter Brøskjahagen datteren Ane f. 1897 og gift med Sten Halvorsen Næss. Jo Pedersen var ifølge Hyldbakk bosatt i Oslo.Hvis dette er riktig mann, kan du få flere opplysninger om så ønskes. Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Ja, det er riktig mann, Torgeir. Men det er altså hans liv og levned i Oslo jeg er ute etter. Jeg har rimelig kontroll på forfedre og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.