Gå til innhold
Arkivverket

[#23202] Hans Engbretsens aner, Gran


Gjest Kirsten Marie Holterud
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsten Marie Holterud

Hans Engebretsen g.m. Helge Jacobsdtr. bodde i 1865 på gården Dynnabakken i Gran sammen med sønnen Ingebret. Hans var 70 år,altså født ca. 1795. Ved søk i ft. 1801 er det bare en Ingebret/Engebret/Embret med sønn Hans i den aktuelle alderen, nemlig Engebret Erichsen på gården Tokerud. Han og kona, Mari Hansdatter,begge 40 år,giftet seg iflg. familysearch 25.10.1789 i Gran, og jeg har funnet barna døpt i Gran. Disse er Dorthe,f. 1792,Eric f. 1795, Hans f. 1798 og Kari f. 1802. Ved tre av barnedåpene var en Joen Erichsen fadder.På Tokerud bor også Erich Joensen 88 år og hans andre kone,Dorthe Engebretsdtr. 76 år. Iflg. familysearch giftet disse seg i Gran 14.07.1756 og hadde barna Kiersti f. 1756, Joen f. 1758 og Embret f. 1762. Til alt overmål fant jeg Erich Johansen f. i 1712,Father: Joen Jacobsen.Av ovenstående utleder jeg: 1)Hans Engebretsen var sønn av Engebret Erichsen og Mari Hansdatter. 2) Engebret Erichsen var sønn av Erich Joensen og Dorthe Engebbretsdtr. 3)Erich Joensen var sønn av Joen Jacobsen.Kan noen fortelle meg om jeg er helt på jordet, eller det hold i noe av dette.Takknemlig for svar. Mvh Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.