Gå til innhold
Arkivverket

[#23206] Dødsregisteret Sør Afrika


Gjest Else-Marie Aas
 Del

Recommended Posts

Gjest Else-Marie Aas

Etter mange år utenom den norske gruppen i Sør Sfrika så lar min grandtante seg begrave på den norske kirkegården - til min store begeistring.MEN bopelen er merket Johannesburg/Durban og hun var gift med en finsk sørafrikaner, Mickelson.Er det noen som vet hvordan jeg kan komme meg videre? Jeg har skrevet brev til alle som het Mickelson i Durban og Johannesburg - med dessverre ingen var mine aner.Er det ikke så at Sør Afrika har det beste dødsregisteret som finnes? Jeg kan ikke finne det. Har det blitt lagt ut på nettet eller må jeg finne noen i landet til å søke? Hvis jeg finner dødsregisteret så håper jeg på at det ville være litt flere opplysninger å hente.Takker for hjelpen. Else-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Dette gikk litt fort,det er vel denne du allerede har.Men, er det ikke noen norsk Sjømannskirke i Durban ,eller norsk konsulat. Da vil de sikkert kunne fortelle hvilke arkiver event.det er mulig å kontakte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

For en tid tilbake var jeg i kontakt med den norske sjømannsmisjon og traff en hyggelig og hjelpsom dame som hadde gode kunnskaper om sjømannskirkens virke i Sør Afrika. Prøv å ringe dem. Mbh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Flere sider anbefaler dette arkivet: 'One of the best places to begin is the records of deceased estates. These usually have a Death Notice, which should (but someetime doesn't) give you the names of the parents, spouse and children of the deceased, or if the deceased was unmarried, the names of brothers and sisters. They have the wills, if any, and the estate accounts. The older ones are in the archives and have computer indexes, and you can search the indexes on the web here'Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else-Marie Aas

Takk! Takk! Jeg har forsøkt din lenke AL men ingen match. Jeg forsøkte alle arkivene med alle de navn jeg har med forskjellige skrivemåter. Jeg lurer på om jeg misforstår litt. I alle de arkive så skulle det jo være en som heter 'Marie' f.eks. Men jeg fikk 0 match på alle.Jeg fant heller ingen records for 'deceased estates' or 'death notice'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karina Huseby

Hei Kom til å tenke på at jeg har en onkel som er begravet i Dar ees Selam i Afrika. Vet noen hvordan det går an å finne ut hvilken kirkegård det er?Noen opplysninger som finnes der? Mvh KH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else-Marie Aas

Takk for alle nye tips.Jeg har nå bestilt boken 'Nordic Migration to South Africa' og sendt en e-mail til en fag spesialist så kanskje? kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.