Gå til innhold
Arkivverket

[#23209] Marte Hansdatter gift med Helge Nielssen Lie Eiker, søker hennes foreldre


Gjest Tor E Fredriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alexander Lange
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor E Fredriksen

Hei Alexander!Takk for tipset om giftemålet , det er mye som tyder på at det er det riktige..,.. lenkene til Martene fungerte ikke.. har lagt merke til at lenker til Mormonernes baser har en tendens til å svikte .. får ofte frem start-søke siden..Har funnet en annen henvisning til giftermålet samt en oversikt over deres barn.. jeg får ikke lenka til å fungere så jeg limer inn hele siden..FamilySearch? International Genealogical Index v5.0 Norway Family Group Record Search Results | Download Husband Helge Nilsen Pedigree Birth: 08 FEB 1788 Lie, Eiker, Buskerud, Norway Christening: Marriage: 28 SEP 1811 Eiker, Buskerud, Norway Death: Burial: Father: Nils Helgesen Family Mother: Kirsti Fingalsen Wife Marte Hansen Pedigree Birth: About 1791 Skotselv, Eiker, Buskerud, Norway Christening: Marriage: 28 SEP 1811 Eiker, Buskerud, Norway Death: Burial: Children 1. Nils Helgesen Pedigree Male Birth: 11 AUG 1812 Christening: 23 AUG 1812 Lie, Eiker, Buskerud, Norway Death: Burial: 2. Anne Helgesen Pedigree Female Birth: 06 APR 1816 Christening: 11 AUG 1816 Lie, Eiker, Buskerud, Norway Death: 30 AUG 1816 Burial: 3. Hans Helgesen Pedigree Male Birth: 01 NOV 1818 Christening: 15 NOV 1818 Lie, Eiker, Buskerud, Norway Death: Burial: 4. Erik Helgesen Pedigree Male Birth: 06 JUL 1822 Christening: 21 JUL 1822 Lie, Eiker, Buskerud, Norway Death: Burial: 5. Kristoffer Helgesen Pedigree Male Birth: 10 AUG 1826 Christening: 20 AUG 1826 Lie, Eiker, Buskerud, Norway Death: Burial: © 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999 Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999). Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0 her blir det antydet 1791 som et mulig år for Marte, men jeg kommer ikke noe nærmere av den grunn (da denne ble gift med en annen ..?)Takk igjen Alexander! Som du nevner det er mange Marte'er å fundere på ..Tor Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Ja, det er vanskelig med disse lenkene til FS. Jeg fant de i hvert fall i Eiker, døpte, 1784-1816, Batchnr: C428663. Litt info hvis du vil finne de selv:Marte nr 1: Født 10. mars 1789, døpt 15. mars. Foreldre: Hans Pedersen og Eli Haagensdatter. Familien i FT1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10624&variabel=0&postnr=2677&fulle=true&spraak=n>LenkeMarte nr 2: Født 9. februar 1792, døpt 19. februar. Foreldre: Hans Nilsen og Walborg Erichsdatter. Familien i FT1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor E Fredriksen

Hei og takk igjen Alexander!Jeg har prøvd å finne ut av de to Martene og det ser ut til at Marte nr2 giftet seg i 1810 med en Jon Mortensen, så henne kan muligens utelukkes ,.. Marte nr1 er fortsatt en mulighet for at kan passe .., Tor Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Hei. Er en sikker på at denne Marthe er født i Eiker?Skiftene etter de nevnte foreldrealternativene kan være en innfallsvinkel, dersom det skiftes, og det skiftes etter at Marthe er gift...En annen vei inn er jo via Marthes barn og fadderne som nevnes når de døpes. Her er det 'sannsynligvis' søsken av Marthe...mvh Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor E Fredriksen

Hei Tor Kenneth!Nei jeg er ikke sikker, men ekteskapet er ført opp under Eiker i FS.. og det antydes Skotselv.. som fødested for Marte.. Jeg har ikke tilgang til de aktuelle skifte protokoller, men det er et stort antall Marte'er å forholde seg til..,.. Faddere til barna kan synes enklere, men tilgangen til kilder på nettet er ikke så veldig gode enda for disse barna som er født mellom 1812 og 1826..,Hilsen Tor Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Dødsfallmeldinger fra lensmenn i Eiker til sorenskriveren er kjekke å ha.Den 27/8 1834 dør enke Walborg Eriksd. Skotselv. Hun etterlater en datter Marthe Hansd. gift med Helge Lie.Iflg. folketellingen 1801 er hun gift med Hans Nielssen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor E Fredriksen

Hei Arnt! tusen takk! da falt bitene på plass..,.. Til Alexander du har god teft.. , ble litt forvirret av giftemålet til Marte i FS ,.. men skifte meldingen viser noe annet.. takk til Tor Kenneth for inspillet om videre søk..,Hilsen Tor Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.