Gå til innhold
Arkivverket

[#23210] Tor Arnesen gift med Anne Ingvarsdatter, Gol , søker deres foreldre


Gjest Tor E Fredriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Øverlie

Har du sjekket bygdeboka:John Rønningen: Nesboka. Bygdehistorie for Nes i Hallingdal. 2 b. Utg. Nes kommune. 1981-92. 660 og 268 s.Kanskje det finnes noen opplysninger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor E Fredriksen

Hei Vidar! Takk for tipset! Nei jeg har ikke sjekket bygdeboka, har ikke hatt tilgang til den, men den er kanskje å få lånt på biblioteket..Tor Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Hauger

Prøv heller bygdebøkene som Terje Østro har skrevet om Gol, disse inneholder en detaljert gårds- og slektshistorie av høy kvalitet. Gården Rust er omhandlet i bind IV. Bygdebøkene er tilgjengelig på Deichmanske hovedbibliotek i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tor E Fredriksen

Takker for et meget godt tips Gunnar!.. har hatt boka på hjemlån og hadde utrolig nytte av den når det gjalt Tor Arnesen's linje bakover ,.. Anne sine aner finner jeg igjen under Lykken/Lykkjum i Hemsdal ,.. så her har jeg måttet ty til Hemsdals Slekshistorie av Flaten/Rudvin.. , har her på side 107 funnet igjen Anne og hennes foreldre Ingvar Embrikson Lykken død 1773 ca 61 år gammel, og Ragne Henriksdtr:, på side 108 finner jeg en Embrik Lykken gift i 1699 med Sigrid Ålrust, med to barn Øystein og Mattias født 1700 og 1705, kan denne Embrik og Sigrid være Ingvar sine foreldre han er født ca 1712.,. Lurer også på opphavet til Ragne ,.., Noen som har gode tips ..Tor Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.