Gå til innhold
Arkivverket

[#23215] Kristina (stina) eriksdatter/eriksen f. Gäsäther 28.mai 1833


Gjest karin langaard
 Del

Recommended Posts

Gjest karin langaard

Har vært på museet i Mellerud tidl denne uken og fått litt hjelp til forskning ang min oldefars søskenflokk. Har funnet 7 søsken til han men fant jo noen av de i dødboken og. De vi fant som kan synes å ha levd opp er følgende: Kristina f.1833(i overskriften) , Jonas f. 24 des 1845 i råggärd og Edvardt f. 9. mars 1839 i råggärd. Tror Kristina (stina) også dro til Norge, muligens på østfold-siden. Har lett litt på 1900-tellinga,men vet for lite ennå til å tro det er noen av de jeg fant der. Har nemlig navn på evnt barn hvis jeg finner 'riktig' Kristina. Hvis noen tror de er i slekt med henne så kontakt meg. Om noen vet noe om jonas og edvardt så er selvfølgelig det også intressant.mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karin langaard

takker. fant disse jeg og. spent på om noen er i slekt med stina. moss,østfold vil jeg tro det skulle finnes etterkommere av henne...mvh karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Karin Olsen

Prøver løfte denne igjen. Kristina f. 28.Mai 1833 i Gäsäther i Dalsland Hun fikk iallefall 2 barn - Ingeborg og Elin, Dvs hvis hun er den Stina jeg leter etter...Hilsen Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Karin Olsen

Hei igjen. Prøver enn en gang å løfte denne etter å ha vært inne på en emigrantliste Sverige-Norge. Under innflytta svenskar til Østfold fant jeg nr 16113 Stine Eriksd, står her født 25.05.1833, men jeg har 28.05.1833..Står her at hun i 1890 flytta fra Lerdal til Glemmen.Er jeg helt på villspor ?Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Olsen

Mor til Kristina var Kajsa Olsdtr f. 08.09.1811 bodde på Bärke,Rölanda og Gäsäther Far til Kristina var Erik Eriksson f. 14.08.1810 Gäsbo. Kristina var født 28.05.1833 på GäsätherDisse er nevnt i boken 'Folk och gårdar i Råggärd' på side 49 under Stenserud i tiden 1836-1843 og side 259 under Urnäset i tiden 1843 Flyttet tilbake til Stenserud 1844KarinPS Denne boka har jeg så andre må bare ta kontakt, skal skrive litt mer om den nærmere høsten ang hvike gårder som er tatt med etc hvis noen trenger hjelp å lete der...DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.